کنگره آمریکا از بایدن کپی تمام اسناد مربوط به اوکراین را خواست

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
نماینده کنگره آمریکا از بایدن خواست که داده های کمک به کی‌یف را منتشر کند.
به گزارش اسپوتنیک، مارجوری تیلور گرین، عضو مجلس نمایندگان، قطعنامه‌ای را به کنگره ارائه کرد که در آن از دولت ایالات متحده خواست تا اطلاعات کاملی در مورد کلیه اسناد مربوط به انتقال کمک‌ها به اوکراین ارائه کند.
این سند به ویژه خطاب به جو بایدن، رئیس کاخ سفید، لوید آستین، رئیس پنتاگون و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه است.
از رئیس جمهور درخواست می شود، وزیر دفاع و وزیر امور خارجه موظف می شوند که کپی تمام اسناد، برنامه ها یا جداول از جمله یادداشت های جلسه، ضبط های صوتی، مکالمات تلفنی و ایمیل ها را به مجلس نمایندگان ارسال کنند... هر گونه اسناد مالی که جزئیات خریدها، دریافت کنندگان و هزینه های دولتی ... مربوط به بودجه های کنگره را به اوکراین اختصاص می دهد."
این قطعنامه تصریح می‌کند که در مورد کمک‌های نظامی، غیرنظامی و مالی ارائه شده در بازه زمانی 20 ژانویه 2021 تا 24 فوریه 2023 است.
صبح روز جمعه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که طی سال گذشته، واشنگتن 32 میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده است. به گفته وی، اوکراین در مجموع 1.6 هزار سامانه استینگر، بیش از 8.5 هزار جاولین، 232 هویتزر و بیش از دو میلیون قطعه مهمات، 38 سامانه HIMARS، یک باتری پدافند هوایی پاتریوت، هشت سامانه ناسامز، 109 خودروی رزمی پیاده نظام بردلی دریافت کرده است. 31 تانک آبرامز و 90 خودروی جنگی پیاده نظام استرایکر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала