لهستان تانک های لئوپارد به اوکراین ارسال می کند

© AP Photo / Czarek SokolowskiУкраинский и польский флаги во время демонстрации в поддержку оппозиционного движения на Украине, в Варшаве, Польша
Украинский и польский флаги во время демонстрации в поддержку оппозиционного движения на Украине, в Варшаве, Польша - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
بلومبرگ خبر داد که لهستان قصد دارد تانک های لئوپارد به اوکراین ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از یک مقام لهستانی که نامش فاش نشده است، خبر داد که لهستان قصد دارد روز جمعه، تانک های لئوپارد به اوکراین ارسال کند، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان این موضوع را در سفرخود به کی یف اعلام خواهد کرد.
این خبرگزاری اعلام کرد که لهستان 14 تانک جنگی لئوپارد 2 را که دولت این کشور وعده داده است روز جمعه به اوکراین ارسال می کند.
روز گذشته، یاتسک سیور، رئیس اداره امنیت ملی لهستان، گفت که این کشور احتمالا تا پایان هفته می تواند تانک هایی را به اوکراین ارسال کند.
رهبری لهستان قبلا اعلام کرده بود که آماده است تا 14 تانک لئوپارد 2 را به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی به اوکراین منتقل کند. پیش از آن این کشور حدود 250 تانک تی-72 را به اوکراین منتقل کرده بود.
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала