صدراعظم آلمان: هنوز زمان گفتگو در مورد مسئله اوکراین فرا نرسیده است

© AFP 2023 / John Macdougallاولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اظهار داشت هنوز زمان گفتگو در مورد بحران اوکراین فرا نرسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، شولتز در مصاحبه ای با شیکه تلویزیونی ZDF گفت: "لحظه ای که چشم انداز صلح را باز کند هنوز فرا نرسیده و افزود که به همین دلیل است که او بارها و بارها با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت خواهد کرد تا او را متقاعد کند که اوضاع آنطوری که او می بیند نیست. "
شولتز خاطرنشان کرد که رهبری فدراسیون روسیه گویا "در حال حاضر فقط یک شکل از مذاکرات را می پذیرد" که "تسلیم بدون قید و شرط" طرف دیگر را در نظر بگیرد.
به گفته صدراعظم آلمان، باید به لحظه ای امیدوار بود که "مذاکرات صادقانه امکان پذیر شود که منجر به نتایج قابل قبول و صحیح برای اوکراینی ها شود."
چین طرحی 12 ماده ای  برای حل بحران اوکراین ارائه کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
چین طرحی 12 ماده ای برای حل و فصل بحران اوکراین ارائه کرد + جزئیات
روسیه 24 فوریه 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته پوتین هدف نهایی این عملیات "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند".
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری مذاکره را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین پیشتر در نشست G20 گفته بود که مذاکرات فرمت "مینسک-3" دیگر وجود نخواهد داشت." دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد چنین سخنانی "کاملاً موید" موضع کی یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала