گزارش و تحلیل

کنگره ی موبایل ایران با نگاه ویژه به استارت آپ ها

© Photo / IRNAبازار بزرگ ایران‌مال در تهران
بازار بزرگ ایران‌مال در تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2023
اشتراک
نخستین کنگره موبایل ایران از سه شنبه 2 اسفند 1401 به مدت چهار روز در مرکز نمایشگاهی ایران مال آغاز به کار کرد.
این کنگره که با هدف توسعه بازار زنجیره تأمین و عرضه تلفن همراه کشور و همچنین ایجاد همگرایی بین صنعت و دانش در حال برگزاری است، ضمن معرفی بخش های مختلف زنجیره موبایل به دنبال گردآوری اکوسیستم پلتفرم موبایل است.
در این کنگره علاوه بر بخش های نمایشگاهی به بسترسازی برای حوزه استارتاپ نیز پرداخته شده تا استارت آپ ها در صنعت موبایل فعال شوند.
محمدرضا عالیان، دبیر کنگره موبایل ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
کنگره موبایل یک رویداد مربوط به اکوسیستم موبایل کشور می‌ شود و تمام فعالینی که در حوزه این اکوسیستم فعالیت می‌کنند چه سرویس دهندگان، چه ارائه دهندگان کالا و اپراتورها که امکان ارتباطی را در این اکوسیستم ایجاد کردند، چه اپلیکیشن های کاربردی که مردم از آنها استفاده می کنند، حوزه گیم، رمز ارز، هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و بسیاری از موارد را شامل می شود.
رویکرد کنگره نیز با شعار "جمع بزرگ تر، ارتباط بی نهایت" با این هدف برگزار می‌شود که تمام حلقه های این زنجیره را به یکدیگر نزدیک کند و به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور مبتنی بر موبایل کمک کند هنگامی که همچین فضایی ایجاد میشود ارتباطات BB ،BC وBG نیز شکل می گیرد.
Студент смотрит на центрифуги иранского производства на выставке ядерных достижений в Тегеране, Иран - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
چندرسانه ای
نمایشگاه تکنولوژی هسته ای در ایران
در نمایشگاه سه بخش داریم، یکی بخش نمایشگاهی که بیش از ۳۲ شرکت در آن شرکت کردند. دیگری بخش زیست بوم موبایل را داریم که پنل های تخصصی ما در آنجا برگزار می‌شود، در حوزه زیست بوم پنل هایی را طراحی کردیم که چالش های فعالین این حوزه را بررسی می کند. برای مثال یکی از آنها موبایل و وی او دی است که فعالین حوزه پخش آنلاین در آن چالش های خود را بررسی می کنند، پنل دیگری به نام موبایل و پلتفرم های دیجیتال است که بحث فروشگاه های آنلاین و کسب و کارهایی که مبتنی بر فضای مجازی هستند و چالش هایی که این روزها با آن مواجه هستند را مورد بحث و گفتگو قرار می دهند، پنل موبایل و بازی های دیجیتال است که بازی سازان فعال در حوزه بازی های موبایل چالش ها و دست انداز های خود را مطرح می کنند، پنل هایی نظیر صنعت بازاریابی و تبلیغات در موبایل و امنیت موبایل نیز از دیگر پنل هایی هستند که در این نمایشگاه برگزار می شوند.
وی افزود:
همچنین یک رویداد استارتاپی داریم که از ۳۰ داور و مربی اکوسیستم نوآوری دعوت شده تا این رویداد را برگزار کنند، در بخش استارت آپ با توجه به محدودیتی که داشتیم ۱۲۰ ایده استارتاپی داشتیم که از این ۱۲۰ ایده، داوران، ۱۰ ایده را انتخاب کردند تا این ۱۰ ایده در چهار روز کارگاه شرکت کنند و پس از آن داوری شده و به استارتاپ برتر علاوه بر جوایزی که اهدا می شود، برای توسعه جذب سرمایه صورت میگیرد.
در بخش دیگری نیز از فعالین اکوسیستم و زیست بوم موبایل کشور که در این حوزه نوآوری دارند تقدیر می‌کنیم.
نمایشگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
معاون وزیر ارتباطات روسیه از نمایشگاه سی تکس بازدید کرد
دبیر کنگره موبایل ایران ضمن تاکید بر اهمیت بستر سازی برای استارت آپ ها بیان کرد:
فعالین حوزه استارتاپ اکنون مرگی را برای فعالین این حوزه متصور شده اند و ما در این کنگره با برگزار کردن این رویداد ها تلاش داریم تا شرایط فعالیت استارتاپ ها را تسهیل کنیم و لباس تازه ای بر تن اکوسیستم استارتاپی و نوآوری ایران بپوشانیم که فضای ایجاد کسب و کاری که ۱۰ سال پیش در کشور وجود داشت و در آن بستر اسنپ، دیجی کالا و بسیاری از استارتاپ‌ های دیگر شروع به فعالیت کردند بار دیگر جوانه بزنند.
محمدرضا عالیان حوزه ی گیم را در ایران مورد غفلت دانست و اظهار داشت:
گیم های موبایلی متاسفانه مدت طولانی است که در کشور ما مغفول مانده اند و ما با جمعیت زیادی از جوانان و نوجوانان مواجه هستیم که به شدت علاقه مند و مستعد برای ورود به این حوزه هستند، این سالها کار خاصی متاسفانه برای آنها انجام نشده حتی برای توسعه‌دهندگان گیم نیز نتوانستیم بستر مناسبی فراهم کنیم تا رشد کنند، در این کنگره فضاسازی ها برای توسعه این مجموعه ها به وجود آمده اما متاسفانه هیچ مجموعه گیمی در این کنگره حضور ندارد اما به موضوعات پیرامون فعالین این حوزه پرداخته شده است.
حضور ایران در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
گزارش و تحلیل
حضور ایران در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو
وی افزود:
طبیعتا غرفه هایی که نزدیک به فضای کنفرانسی باشند توجه بیشتری را به خود جلب می کنند و تردد بیشتری در آنها صورت می گیرد، مجموعه پوزیترون، همراه اول موبایل کمک و مجموعه ابتکار ارتباط پارسیان مجموعه هایی بودند که تمرکز بازدیدکننده بیشتری متوجه آنها بود.
برند ها در حوزه موبایل به صورت مستقیم در ایران فعالیت نمی کنند اما ما روز گذشته رونمایی از سه مدل جدید تلفن همراه honor را در نمایشگاه داشتیم و امیدواریم در روزهای آتی رونمایی های بهتری داشته باشیم.
دبیر کنگره موبایل ایران سرعت اینترنت را از ملزومات اقتصاد دیجیتال توصیف کرد و گفت:
یکی از حوزه های مورد بحث اقتصاد دیجیتال است که دغدغه فعالین این حوزه کندی اینترنت و تعدیل نیرو به دلیل نچرخیدن کسب و کار است روز گذشته نیز خبری منتشر شد مبنی بر نامهای از ریاست جمهوری برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت افزایش و پهنای باند یا سرعت اینترنت که بسیار امیدوار کننده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала