آمریکا به بحث در خصوص امکان تحویل جنگنده های نسل جدید به کی یف ادامه می دهد

© Photo / U.S. Embassy Moldovaویکتوریا نولاند، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا
ویکتوریا نولاند، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2023
اشتراک
ویکتوریا نولاند: ایالات متحده به بحث در خصوص امکان تحویل جنگنده های نسل جدید به کی یف ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که واشنگتن به بحث در خصوص امکان ارسال جنگنده های نسل جدید و از جمله در چشم انداز بلند مدت به اوکراین برای تامین نیازهای دفاعی، ادامه می دهد.
نیروی هوافضای روسیه جنگنده های نسل پنجم جدیدی را دریافت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2023
بریتانیا از زمان ارسال جنگنده های مدرن به اوکراین خبر داد
این دیپلمات در پاسخ به سوالی در خصوص تحویل جنگنده های F-16 به اوکراین اظهار کرد: "ما نه تنها در خصوص درگیری های بهار، بلکه در مورد آینده ارتش اوکراین فکر می کنیم... ما به بحث در خصوص دفاع ضد هوایی در چشم انداز بلند مدت، چه در داخل خودمان و چه با اوکراین، ادامه خواهیم داد".

وی افزود: "ما می بایست به همگرایی قوی که هم ارائه تسلیحات را دربربگیرد و هم روشهای دیگر دفاع از مرزها که ما هنوز آنها را آموزش نداده ایم، را شامل شود".

پیشتر رسانه ها اعلام کرده بودند که مقامات مختلفی در دولت در حال لابی برای ارسال جنگنده های F-16 به نظامیان اوکراینی می باشند. با این حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا دولت او قصد ارسال این جنگنده ها به اوکراین را دارد، پاسخ داده بود: "خیر!". همزمان امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده بود که امکان تحویل هواپیمای جنگی به کی یف را رد نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала