گزارش و تحلیل

زلنسکی، عروسک خیمه شب بازی غرب است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
اشتراک
مامور سابق اطلاعاتی ایالات متحده مطمئن است که ناتو و اتحادیه اروپا نوکر آمریکا هستند.
اسپوتنیک به نقل از نشریه "امریکن تینکر" می نویسد: یک سال از زمانی که اختلاف بین اوکراین و روسیه دوباره به عملیات نظامی تبدیل شد گذشت. هنگامی که از جو بایدن پرسیده شد که این جنگ چقدر طول خواهد کشید، او پاسخ داد: "تا زمانی که لازم باشد". احساس می شود که در واشنگتن این جنگ "ابدی" جدید از حمایت همه جانبه هر دو حزب برخوردار است.
در همین حال در اروپا دبیرکل ناتو، ینس استولتنبرگ ‌گفت که ارتش اوکراین گلوله‌های توپخانه‌ای را سریع‌تر از تولید آن توسط ائتلاف (از جمله ایالات متحده) شلیک می‌کند. در ضمن هیچ گزارشی مبنی بر کمبود مهمات از طرف روسیه منتشر نشده است. در این راستا به یادآور می شویم که به منظور مقابله با عملیات ویژه ولادیمیر پوتین، آمریکا تا اکنون 100 میلیارد دلار به الیگارش های کی یف و زلنسکی کمک کرده است.
شاید تفاوت بین عملیات ویژه و جنگ تا حدودی شبیه تفاوت بین یک لرزه و زلزله باشد. به نظر می رسد پوتین متوجه شده است که روسیه و آمریکا در حال جنگ هستند، اگرچه در حال حاضر این یک جنگ ترکیبی است، ناتو و اتحادیه اروپا نوکر رهبر آمریکا هستند و وظیفه اوکراین گوشت دم توپ بودن است. همچنین مهم است که اوکراین به دلیل نزدیکی به روسیه، خویشاوندی قومی و احساسات قوی، مورد توجه استراتژیک کرملین است. در عین حال، برای "جنگجویان سرد" غرب، اوکراین فقط فرصت دیگری برای تحریک "خرس روسی" است. علاوه بر این، آمریکای امروزی جهان اطراف ما را با عینک سیاه می بیند. چپگرایان آمریکایی دوست دارند تکرار کنند: "فقط فکر کنید، در اوکراین سفیدپوستان همنوعان خود را می کشند".
افغانستان را نیز بیاد بیاوریم. از سال 1979 تا 1989این یک جنگ نیابتی بود که در آن نیروهای آمریکایی مخفیانه با ارتش شوروی درگیر شدند. آمریکا سعی کرد با جهادی ها و مجاهدین (ممنوع شده در روسیه) ادغام شود و از نظر استراتژیک اشتباه کرد. 30 سال بعد، ایالات متحده حملات تروریستی 11 سپتامبر، افزایش اعمال تروریستی مسلمانان در سراسر جهان و تحقیر نهایی را در سال 2020 در کابل دریافت کرد.
در مورد رهبران فعلی، علاوه بر بایدن و پوتین، زلنسکی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. زلنسکی نه تنها یک عروسک خیمه شب بازی مقدس است، بلکه یک دستگاه خودپرداز کمک بین المللی است (او 100 میلیارد دلار تنها از ایالات متحده به پول نقد تبدیل کرده است). زلنسکی یک مهره در بازی دیگران است، اما در عین حال یک احمق، و شاید حتی یک "احمق مفید" می باشد. ناتو و واشنگتن آماده جنگ با روسیه تا آخرین اوکراینی هستند. در عین حال، اوکراین از نظر فساد و چشم انداز تماشای یک ابر قارچی منحصر به فرد است. زمانی شیوه خاموش کردن آتش با پول باعث فساد سایگون، بغداد و کابل شد و قطعاً در کی یف نیز همین کار را خواهند کرد.
روسیه که اکنون اتحادیه اروپا از آن روگردان شده، اساساً یک قدرت اروپایی است و به سمت شرق می چرخد. پکن 980.8 میلیارد دلار بدهی ایالات متحده در اختیار دارد یا حتی 1.8 تریلیون دلار، بسته به اینکه از چه کسی می خواهید پرسید. آمریکا بزرگترین بدهکار جهان است. روسیه از نظر بدهکاری حتی در بیست کشور برتر هم نیست.
یکی دیگر از مشکلاتی که ما برای خود ایجاد کرده ایم، به اصطلاح تحریم ها علیه روسیه است. حتی اقتصاددانان چپ آلمانی مانند خانم سارا واگن کنشت معتقد هستند که اروپا و ایالات متحده بیش از خود روسیه از تحریم ها رنج می برند.
چه کسی در این جنگ پیروز خواهد شد؟
وقتی از روسیه، اروپا و آمریکا صحبت می کنیم، باید تاریخ، فرهنگ و مردم را ارزیابی کنیم و نه فقط سیاست کودکانه و لحظه ای. امروز، اروپا و روسیه بیشتر شبیه همسایگان متخاصم هستند، اما در اظهارات عمومی خود بسیار محتاط هستند. به یاد داشته باشیم که در قرن بیستم این بریتانیا و روسیه بودند که بزرگترین فداکاری ها را برای شکست نازی ها و فاشیست ها انجام دادند. با این حال، تنها سه کشور بزرگ توانستند پیروزی نهایی را به دست آورند، اتحاد سه جانبه با عمو سام. بنابراین تاریخ هم فرصتی برای فکر و هم امید به آینده بهتر به ما می دهد.
در دراز مدت منطق فرهنگ مشترک، سنت و عقل سلیم، بر سیاست با سود کوتاه مدت پیروز خواهد شد. اروپای بدون بریتانیا و روسیه به عنوان ستون های فرهنگی و ژئوپلیتیکی، فقط یک خانه پوشالی است.
نویسنده: G.MurphyDonovan، افسر سابق، مدیر تحقیقات روسیه (شوروی سابق) در اطلاعات نیروی هوایی ایالات متحده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала