- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

انهدام جنگنده سوخوی 25 اوکراینی در خرسون

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر سوخو-25
سوخو-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
اشتراک
سامانه موشک پدافند هوایی دوش پرتاب " وربا"، جنگنده سوخوی اوکراینی را که به سمت نووایا کاخوفکا در حال پرواز بود منهدم کرد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از منبعی، یک هواپیمای اوکراینی که به منظور گلوله باران نووایا کاخوفکا در حال پرواز بود دراستان خرسون منهدم شد.
این منبع گفت: "امروز حدود ساعت 12، یک جنگنده سوخوی 25 اوکراینی توسط سامانه موشک پدافند هوایی دوش پرتاب " وربا" منهدم شد.
به گفته وی، خدمه هواپيمای منهدم شده کشته شدند و ارتش اوکراين حتی تلاشی برای پيدا کردن آنها انجام نمی دهد.
نووایا کاخوفکا مرتباً زیر آتش نیروهای مسلح اوکراین قرار می گیرد. در اواسط فوریه بر اثر حمله شبانه با استفاده از گلوله های ناتو، ارتش اوکراین یک مدرسه را ویران کرد.
استان خرسون در پی همه پرسی که در آن 87.05 درصد رای دهندگان از پیوستن به روسیه حمایت می کردند، به یک منطقه روسیه تبدیل شد. کی یف مشروعیت این رای گیری را به رسمیت نمی شناسد و همچنان به گلوله باران این منطقه ادامه می دهد.
هم اکنون 75 درصد استان خرسون تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه است، سربازان اوکراینی بخش راست ساحل از جمله مرکز استان، شهر خرسون را اشغال کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала