گزارش و تحلیل

کارشناس: پیام پوتین، نه تنها دفاع از روسیه، بلکه حفاظت از اوکراین در مقابل اهداف شیطانی غرب

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры روسیه اوکراین
Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры روسیه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
اشتراک
در حال حاضر ایران و روسیه در جبهه جهانی مبارزه با غرب در مسیر خوب و صحیحی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه پیام سالانه خود برای مجمع فدرال این کشور را قرائت کرد. پوتین در سخنرانی خود به مسائل مختلف داخلی و سیاست خارجی روسیه در طول یک سال گذشته که از آغاز عملیات ویژه در اوکراین می گذرد، پرداخت.
آقای روح الله مدبر، تحلیلگر ایرانی و متخصص روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک در مورد اهمیت این سخنرانی ولادیمیر پوتین اظهار نظر نمودند.
اسپوتنیک: جناب آقای مدبر، سخنرانی امروز آقای پوتین چه تفاوتی با سخنرانی های هم سلفان خود در اروپا و آمریکا، به خصوص زلنسکی و بایدن که در طول تمام این سال ها شنیده ایم، داشت ؟ پیام اصلی سخنرانی پوتین برای جهان چه بود؟
مدبر: در وهله اول از اسپوتنیک ایران که سخنرانی آقای پوتین را به صورت زنده برای مخاطبان فارسی زبان خود پوشش داد، تشکر می کنم.
امروز رئیس جمهور روسیه در سخنرانی تاریخی و بسیار مهم خود چهره واقعی رهبران کشورهای غربی و عروسک آنها زلنسکی را به خوبی افشا کرد و نشان داد که غرب همواره به دنبال آدم کشی و ضدیت با دین و خانواده بوده و هست.
امروز محورهای اصلی سخنرانی ولادیمیر پوتین نشان دهنده آن بود که روسیه تا چه حدی در تلاش برای جلوگیری از آغاز درگیری در اوکراین بود. به تعبیر ایشان، روسیه با مردم اوکراین نمی جنگد و این رژیم فاسد کی یف است که مردم خود را به اسارت گرفته و به فرهنگ و تمدن و تاریخ روسیه و مردم بی پناه دوناس حمله کرده است.
 Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
مهمترین نکات پیام پوتین به مجمع فدرال پیرامون مسائل بین الملل
تمام این موارد نشان دهنده آن است که روسیه سال ها به دنبال صلح و جلوگیری از درگیری بوده ولی آمریکایی ها همواره برطبل جنگ کوبیده اند. تفاوت اصلی صحبتهای آقای پوتین با سخنرانی های رهبران اروپایی در این بود. همانطور که رهبر روسیه اشاره کرد که آمریکا برای قدرتمند شدن غرب در دهه 30 قرن گذشته نازی ها را در آلمان فعال کرده و امروز نئونازی ها را در اوکراین علیه روسیه تحریک کرده اند.
اسپوتنیک: حالا آیا بعد از سخنرانی پوتین می توان روسیه را متجاوز و حامی جنگ و تروریسم خواند؟
مدبر: خیر. امروز به جهان ثابت شد که رهبر و ملت روسیه در حال انجام یک دفاع مشروع در مقابل تهاجم همه جانبه امنیتی، سیاسی و فرهنگی هستند. رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی های خود تنها در پی دلالی کارخانه های تسلیحاتی غرب بوده و توجهی به مردم و ملت خود ندارد، در صورت که پوتین در سخنان خود نه تنها از مردم خود بلکه از ملت اوکراین نیز حمایت کرد.
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
چندرسانه ای
خالی شدن انبار های مهمات آمریکا
امروز اعتراضات و راهپیمایی هزاران نفرملتهای آزاد که در کشورهای اروپا برپا می شود، به ما نشان می دهد که ملت اروپا ضد سیاست های جنگ طلبانه آمریکا و ناتو هستند چرا که این سیات غرب ضد بشریت، ضد انسانیت و ضد دین و خانواده است. در حالی که پوتین در بخشی از سخنان خود به به بحث خانواده و ارزش های انسانی، مقابله با همجنسگرای که امروز جز اصلی فرهنگ غرب و آمریکا شد و انحرافات در دین توجه نمود. تمام این سخنان پیامی روشن برای بسیاری از ملت های آزاد دنیا است که مخالف سیاست های جنگ طلبانه کشورهای خود می باشند. در واقع رئیس جمهور روسیه با اشاره به این موضوعات مهم نشان داد که روسیه رهبری "جبهه خوبی ها" را برعهده گرفته است. امروز ولادیمیر پوتین از این خوبی ها یعنی از ارزشهای انسانی دفاع کرد. ایشان اشاره نمود که در تمام کتابهای الهی و صحبنهای تمام پیامبران الهی، خانواده یعنی تفکیک زن و مرد است. اما آنچه که آمریکا امروز تبلیغ می کند در واقع یک اقدام شیطانی و ضد فرهنگ و دین است.
و نکته مهمی که آقای پوتین در خصوص امنیت اشاره کرد این بود که هیچ نیرویی توان شکست روسیه در میدان جنگ را ندارد و به همین دلیل قدرت های غربی سعی در فریبکاری داشته و به توهمات خود در حوزه های هسته ای دل خوش کرده اند. این در حالی است که، دستور پوتین برای آمادگی هسته ای و اقدامات بازدارنده کشورش، به سود تمامی بشریت و "جبهه خوبی ها" به رهبری روسیه به نظر می آید.
اسپوتنیک: سخنرانی امروز پوتین چه تاثیری بر توسعه روابط روسیه با کشورهای جهان، از جمله با ایران خواهد داشت؟ چه تغییرات جهانی را باید در سیاست بین الملل انتظار داشت بعد از این سخنرانی؟
مدبر: بهترین دوست ایران در طول تاریخ روسیه بوده است. غربی های به تعدد و در مقاطع مختلف تاریخی به ایران خیانت کرده و دروغ گفته اند. ترویکای اروپا در سال های گذشته به خصوص طی ماه های اخیر به سمت براندازی در ایران حرکت کردند و دست به تحریم های بی سابقه علیه ایران و مردم آن زده اند. در عین حال، روسیه همیشه در کنار ایران بوده و روابط این کشور با ایران به خصوص طی دوران رهبری ولادیمیر پوتین توسعه و رشد داشته است.
در شرایط کنونی تحریم های غرب، این روابط با روسیه به سود ایران و ملتش خواهد بود. ایران باید از فرصت به وجود آمده مانند پروژه کریدور شمال - جنوب برای رشد و توسعه اقتصادی خود استفاده کرده و از تجربیات روسیه به خصوص در حوزه های اقتصادی و صنعتی نهایت بهره را ببرد. فکر می کنم در حال حاضر ایران و روسیه در جبهه جهانی مبارزه با غرب در مسیر خوب و صحیحی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала