سفر بایدن به کی‌یف یک رویداد مهم است

بایدن
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
اشتراک
سفر رئیس جمهور آمریکا نشان می دهد که غرب جمعی از درگیری حمایت می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گوسف، استاد آکادمی علوم روسیه، اظهار داشت که سفر بایدن به کی‌یف یک رویداد مهم است.
وی در ادامه افزود: « این سفر بدان معناست که رویارویی ادامه خواهد یافت. سفر رئیس جمهور آمریکا نشان می دهد که غرب جمعی از درگیری حمایت می‌کند.
ما با اوکراین در جنگ نیستیم، ما با مردم اوکراین نمی جنگیم. هم‌کنون مقامات کی یف، تجسم‌گر اعمال غرب جمعی هستند. در غیر این صورت، بایدن وقت خود را برای پرواز، مذاکره با زلنسکی و غیره و غیره صرف نمی کرد».
گفتنی است، عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2023
پولیتیکو: آمریکا تمایلی به تشویق اوکراین برای حمله به کریمه ندارد
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت.اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала