پولیتیکو: آمریکا تمایلی به تشویق اوکراین برای حمله به کریمه ندارد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2023
اشتراک
پولیتیکو: وزیر امور خارجه آمریکا، بلینکن بیان کرد که ایالات متحده مایل نیست اوکراین را برای تصرف کریمه تحت فشار قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پولیتیکو، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس ویدئویی با گروهی از کارشناسان گفت که ایالات متحده به طور فعال اوکراین را برای بازگرداندن کریمه تشویق نمی کند، بلکه تنها کی یف است که در این زمینه تصمیم می گیرد.
این نشریه خاطرنشان می کند که در جریان گفتگو، شخصی از رئیس دیپلماسی آمریکا پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا به اوکراین در دستیابی به هدف خود برای تصرف کریمه کمک کند. بر اساس گزارش این روزنامه، بلینکن گفت که تلاش کی یف برای برقراری کنترل بر شبه جزیره "خط قرمز" برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد بود که می تواند به واکنش گسترده تری از سوی مسکو منجر شود.
در این نشریه آمده است: به گفته چهار نفر از افراد آشنا با پاسخ بلینکن، او گفت که ایالات متحده به طور فعال اوکراین را برای بازپس گیری کریمه تحت فشار قرار نمی دهد، بلکه تنها کی یف است که در این زمینه تصمیم می گیرد. تمرکز دولت بر کمک به اوکراین برای حرکت به جایی است که درگیری ها عمدتا در شرق است. به گفته دو نفر از این افراد، بلینکن این تصور را ایجاد کرد که ایالات متحده در حال حاضر اقدام عاقلانه ای برای پس گرفتن کریمه نمی داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала