رسانه: سفر بایدن به کی یف، نقاط ضعف جبهه اوکراین را برای حمله پوتین آشکار کرد

© AFP 2023 / Evan VucciПрезидент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден у Мариинского дворца в Киеве
Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден у Мариинского дворца в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
اشتراک
کارشناس حوزه نظامی آمریکایی معتقد است، سفر جو بایدن به اوکراین نشان داد که واشنگتن هدف خاصی در درگیری ندارد، بنابراین به کمک کی یف ادامه خواهد داد، خزانه خود را خراب کرده و انبارهای مهمات را خالی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته "هری کازیانیس" کارشناس حوزه نظامی، دولت رئیس جمهور آمریکا تنها با عرضه بی پایان تسلیحات به نیروهای مسلح اوکراین به کشور خود آسیب می زند، زیرا نیروهای امنیتی اوکراین، حتی با حمایت کامل پنتاگون، به نتایج چشمگیری در میدان جنگ دست پیدا نخواهند کرد. کازیانیس یادآور شد که در عین حال، توانایی های نظامی ایالات متحده با هر پارت جدید مهمات برای کی یف، به روند کاهشی ادامه خواهد داد.
این مقاله نویس می گوید:" مشکل جو بایدن این است که مردم اکنون شروع به پرسیدن سوالات واقعی در مورد سیاست ایالات متحده در مورد مناقشه اوکراین خواهند کرد. برای اینکه بپرسید اهداف ما در اوکراین چیست، چگونه برای دستیابی به آنها برنامه ریزی می کنیم و برای رسیدن به آنها حاضریم چه چیزی را به خطر بیاندازیم، نیازی به مدرک دکترا از دانشگاه پرینستون ندارید".
به نظر او، اگر واشنگتن قبل از شروع جنگ در ویتنام، افغانستان و عراق همین سؤالات را مطرح می کرد، اکنون جهان کاملاً متفاوت به نظر می رسید.
رئیس کاخ سفید امروز در سفری از پیش اعلام نشده به کی یف رفت. مشخص است که او صبح با قطار به پایتخت اوکراین رسید. بنا به گزارش رسانه ها، این دیدار به دلایل امنیتی مخفیانه برنامه ریزی شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала