وزیر دفاع فرانسه: تانک های چرخ دار فرانسوی، پایان هفته وارد اوکراین می شوند

CC BY-SA 4.0 / Officier communication du 4e RCh / AMX-10 RC en exercice au centre entraînement au combat (CENTAC) de Mailly le camp en septembre 2020 (cropped photo)Французский "колёсный танк" AMX-10RC
Французский колёсный танк AMX-10RC - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اشتراک
وزیر دفاع فرانسه از تحویل تانک های چرخ دار AMX-10RC فرانسوی که پاریس قول ارسال آنها را به کی یف داده بود، در پایان هفته آینده خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، "سباستین لکورنو" در مصاحبه با "پاریسین" با اعلام این خبر گفت:" آموزش پرسنل تقریباً به اتمام رسیده است. این تانک ها در پایان هفته آینده تحویل داده می شوند".
وی از تعداد تانک هایی که قرار است به کی یف تحویل داده شود، نام نبرد. همزمان، اوایل این هفته، Forces Operations به نقل از منابعی در ارتش گزارش داد که کی یف 14 خودروی زرهی دریافت خواهد کرد.
لکورنو همچنین خاطرنشان کرد که او موضوع آموزش خلبانان اوکراینی توسط فرانسه را رد نمی کند.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر گفته بود که امکان تامین هواپیماهای جنگی به اوکراین و همچنین تانک‌های لکلرک را رد نمی‌کند.
آمریکا: ایران به خریداری هواپیما، تانک و اس 400 از روسیه علاقمند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
وزارت دفاع بریتانیا اذعان کرد که اروپا تانک سالمی برای نیروهای مسلح اوکراین ندارد
لکورنو خاطرنشان کرد که "انتقال هواپیما به اوکراین شامل مسائل لجستیکی و عملی بسیار پیچیده ای است"، اما بار دیگر تاکید کرد که در مورد تحویل احتمالی جت های جنگنده به اوکراین "هیچ تابویی" برای پاریس وجود ندارد.
پاریس پیشتر شش فروند هویتزر 155 میلی متری TRF1 و دو سامانه دفاع هوایی کروتال را به اوکراین ارسال کرده است. همچنین گزارش شده است که اوکراین پیش از این 18 دستگاه توپخانه CAESAR از فرانسه دریافت کرده است. فرانسه علاوه بر تسلیحات، یونیفرم، سوخت، گلوله و کارتریج، کیت کمک های اولیه و جیره خشک را به اوکراین ارائه کرد.
فدراسیون روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورها از جمله آمریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала