- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع روسیه جزئیات نقشه کی یف برای صحنه سازی نشط مواد رادیواکتیو را برملا کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام خبر از تحریک آماده شده توسط کی یف با مواد رادیواکتیو داد.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که رژیم کی یف نقشه تحریک آمیزی را در یکی از مراکز دارای خطر آلودگی رادیواکتیو آماده می کند.
بر مبنای داده های این نهاد، دولتمردان اوکراینی می خواهند یک آلودگی نقطه ای را در آستانه آغاز کار یازدهمین نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد، صحنه سازی کنند.
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
ریابکوف: در اوکراین تشدید مهار نشده‌ای از سوی واشنگتن وجود دارد
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: "هدف از این نقشه تحریک آمیز متهم کردن نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به حمله نسنجیده به مراکز اوکراینی دارای خطر رادیواکتیو که مسبب نشط مواد رادیواکتیو و آلودگی محلی می گردد، می باشد".
تاکید می شود که از قلمرو یکی از کشورهای اروپایی برای اجرای این برنامه ها به اوکراین چند کانتینر حاوی مواد رادیواکتیو وارد شده است. ایشان در نظر دارند تا این مواد را برای صحنه سازی آلودگی نقطه ای محلی در یکی از مراکز دارای خطر رادیواکتیو تحت کنترل کنترل، استفاده نمایند.
شایان ذکر است که روز سه شنبه ستاد فرا سازمانی هماهنگی در حوزه عکس العمل بشردوستانه اعلام کرده بود که دولت اوکراین با حمایت ایالات متحده آمریکا و اروپا یک نقشه تحریک آمیز بزرگ را در چرنوبیل و مناطق حاشیه آن آماده سازی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала