واکنش ایران به اظهارات "الهام علی‌اف"

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان درباره حادثه حمله به سفارت آن کشور در تهران گفت: "بهتر است از هرگونه پیش داوری، سیاسی سازی و تبلیغاتی کردن موضوع اجتناب شود".
به گزارش اسپوتنیک، "ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امور جارجه ایران روز یکشنبه افزود: "طرح رسانه‌ای تفسیرهای غیرحقوقی از این حادثه، اقدامی سازنده در مسیر پیگیری حقوقی و قضایی پرونده نیست".
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: "همانطور که بارها توسط مسؤلان ذیربط جمهوری اسلامی ایران تاکید شد پرونده در حال طی مراحل قانونی خود است و آنچه اطلاع رسانی شد، براساس اظهارات صریح ضارب است و طبیعتا همه ابعاد این رخداد تلخ در حال بررسی و رسیدگی دقیق و کارشناسانه است".
کنعانی ادامه داد: "همانگونه که در پیام‌های دیپلماتیک و تماس‌های مقامات ارشد سیاسی و قضایی دو کشور بیان شد که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا نتایج تحقیقات را در اختیار طرف آذربایجانی قرار دهد و اطمینان داریم در فضای همکاری و اتخاذ رویکرد سازنده، در خصوص همه ابهامات و سؤالاتی که در ذهن مسئولان جمهوری آذربایجان است، پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد".
الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اتهامات رئیس جمهور آذربایجان علیه تهران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала