اتهامات رئیس جمهور آذربایجان علیه تهران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان
الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اشتراک
رئیس جمهور آذربایجان در حاشیه کنفرانس مونیخ بار دیگر بر تروریستی بودن حمله به سفارت این کشور در تهران تاکید و خواستار تحقیقات شفاف و مجازات عامل آن و افرادی که در ورای این امر قرار داشتند، گردید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های آذربایجانی، الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان در حاشیه سفر خود به آلمان و حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ، بار دیگر ضمن تاکید بر تروریستی بودن حمله به سفارت این کشور در تهران، خواهان انجام تحقیقات شفاف و محاکمه این فرد و افرادی که به گفته وی او را برای انجام این کار فرستاده اند شد.
سفارت آذربابجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2023
جزییات حادثه حمله به سفارت آذربایجان در تهران + ویدئو
وی در خصوص بروز این سانحه به خبرنگاران اذعان کرد: «در آن ۳۰، ۴۰دقیقه ای که این تروریست داخل سفارت بود خلع سلاح نشد. در طول این مدت ماشین های نیروهای امنیتی و پلیس می آمدند و می رفتند ولی به این مرد اجازه دادند که دوبار وارد سفارت شود و یک افسر امنیتی ما را بکشد و دونفر دیگر را زخمی کند».
وی در ادامه با اشاره به شجاعت یکی از کارمندان این سفارتخانه تصریح کرد که اگر وی نبود ممکن بود این تروریست چند نفر دیگر را از پای در بیاورد.
رئیس جمهور آذربایجان همچنین اظهار کرد: «درخواست تحقیق فوری و شفاف داریم. اینکه دقیقا بعداز این اقدام تروریستی رسانه های ایران با این تروریست مصاحبه کردند نشان می دهد او آن کسی است که توسط یکی از شاخه ها و نهادهای وابسته فرستاده شده است».
علیف خاطرنشان کرد: «مطلب عجیب دیگر این بود که دو روز بعد از حادثه اعلام شد که این فرد مشکل روانی دارد، چطور این قدر سریع به این نتیجه رسیدند؟ این اقدامی است برای حمایت از او در مقابل دادرسی».
این سیاستمدار در انتها تاکید کرد: «ما از ایران می‌خواهیم که تحقیق کند این تروریست باید مجازات شود اما مهمتر از آن کسانی هستند که او را فرستاده اند، آنها هم باید مجازات شوند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала