مذاکرات مقامات آمریکایی با ماسک برای استفاده از "استارلینک" در اوکراین

CC0 / / ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس
ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا از مذاکره نمایندگان دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس درباره استفاده از شبکه ارتباطی ماهواره ای Starlink در اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی و در پاسخ به سوال مجری برنامه، بیان کرد:" من نمی توانم محتوای صحبت هایمان را باز کنم، فقط می توانم بگویم که چنین بحث هایی بوده است
در ژانویه، وزارت دفاع اوکراین از تشکیل ارتشی از هواپیماهای بدون سرنشین ضربتی خبر داد که به سیستمه های ارتباطی ماهواره ای Starlink مجهز خواهند شد. در 9 فوریه، "گوین شاتول"، رئیس اسپیس ایکس، تصمیم خود را برای محدود کردن دسترسی به شبکه Starlink برای پهپادهای نظامی در اوکراین اعلام کرد. او توضیح داد که این فناوری برای تبدیل شدن به یک سلاح توسعه نیافته است. ماسک به نوبه خود خاطرنشان کرد که شبکه استارلینک برای ارائه ارتباطات در اوکراین ضروری است، ولی نباید از آن برای تشدید تنش استفاده کرد که این موضوع می تواند منجر به آغاز جنگ جهانی سوم شود.
در 28 ژانویه، وزارت دفاع اوکراین از افزایش خرید هواپیماهای بدون سرنشین برای نیروهای مسلح خود در سال جاری خبر داد که حدود 544 میلیون دلار برای آن اختصاص خواهد داد. در 29 دسامبر 2022، رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی قوانینی را امضا کرد که به ویژه اجازه واردات تجهیزات اینترنت ماهواره ای Starlink را بدون مالیات و عوارض گمرکی به کشور می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала