درخواست جدید بایدن از زلنسکی در مورد درگیری های اوکراین

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اشتراک
پولیتیکو می نویسد، در آستانه سفر جو بایدن به لهستان، دولت کاخ سفید خواستار افزایش و تشدید اقدامات اوکراین در میدان جنگ شد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته روزنامه نگاران، تحلیلگران آمریکایی بیم آن دارند که نیروهای مسلح اوکراین در مناطق جنوب و شرق این کشور از نیروهای روسیه شکست خورده و بدین صورت روند عرضه تسلیحات غربی به اوکراین کند شود.
در مقاله نشریه پولیتیکو آمده است:" دولت بایدن فورا به دولت رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی فشار آورد تا دستاوردهای خود را تثبیت کند و احتمالا ضدحملات خود را آغاز کند. چند مقام گفتند که کاخ سفید همچنین به تیم زلنسکی گفته است که اکنون باید برای حمله آماده شوند، زیرا تسلیحات و کمک‌های واشنگتن و اروپا آزادانه جریان می‌یابد، زیرا می‌ترسند که حمایت همسایگان اروپایی اوکراین به زودی محدود شود".
به گفته کارشناسان، روسیه همچنان دو مزیت مهم در میدان جنگ دارد: "نیرو و زمان". در این زمینه، اقدامات اتحاد آتلانتیک شمالی بسیار مشکوک است.
دیوید هیکس، سرتیپ بازنشسته آمریکایی، اظهار داشت: "من فکر می کنم هنوز درک درستی از اینکه آیا بایدن می تواند وحدت ناتو را حفظ کند یا خیر، وجود ندارد. این مشکل بیشتر خواهد شد. اوکراین باید نتایج کمک های دریافتی را نشان دهد."
پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بود که ائتلاف آتلانتیک شمالی از سال 2014 برای درگیری در اوکراین آماده شده است. وی خاطرنشان کرد که عملیات ویژه روسیه "ائتلاف را تغییر نداد"، بلکه تنها اهمیت بزرگترین تقویت دفاع جمعی انجام شده توسط آن را نشان داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала