- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

داده های جدید وزارت دفاع روسیه از تلفات نیروهای مسلح اوکراین

© Photo / David Schacher/BAE SystemsСамоходная гаубица M109A7 разработки BAE Systems
Самоходная гаубица M109A7 разработки BAE Systems - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروهای اوکراینی در طی شبانه روز گذشته، 150 سرباز را در جهت دونتسک از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک، روز شنبه، وزارت دفاع روسیه خبر داد که در جریان عملیات تهاجمی در جهت دونتسک، نیروهای مسلح روسیه درشبانه روز گذشته، 150 سرباز اوکراینی، 10 قطعه تجهیزات و همچنین 3 انبار مهمات و تسلیحات موشکی و توپخانه ای نظامیان اوکراینی را منهدم کردند.
این وزارتخانه اعلام کرد: در جهت دونتسک، 150 نظامی اوکراینی، پنج خودروی زرهی رزمی، سه خودرو، یک سیستم موشک پرتاب چندگانه "گراد" و یک هویتزر خودکششی "گووزدیکا" در طی یک شبانه روز منهدم شدند.

علاوه بر این، سه انبار مهمات و تسلیحات موشکی و توپخانه ای نظامیان اوکراینی در منطقه آودیفکا و کراسنوگوروفکا در جمهوری خلق دونتسک منهدم شد.

پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала