نیروهای روسی یک روستای مهم استراتژیک در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند

© Sputnik / Oksana Dzhadanنیروهای روسی یک روستای مهم استراتژیک در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند
نیروهای روسی یک روستای مهم استراتژیک در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
اشتراک
رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر، پریگوژین از انتقال پاراسکوویوکا تحت کنترل کامل نیروهای مسلح روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، یوگنی پریگوژین، موسس گروه واگنر در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که نیروهای روسی کنترل کامل روستای پاراسکویوکا در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفته اند.
در این بیانیه آمده است: "روستای پاراسکوویوکا کاملاً تحت کنترل واحدهای واگنر است... با وجود تلفات سنگین و نبردهای خونین، بچه ها تمام قلمرو را به طور کامل اشغال کردند."
روز سه شنبه، دنیس پوشیلین، سرپرست جمهوری خلق دونتسک، گفت که تصرف این روستا امکان خروج و مسدود کردن جاده چاسیو یار را فراهم می کند.
پاراسکوویوکا بین سولدار و آرتمیوفسک قرار دارد. دومی در بخشی از جمهوری تحت کنترل مقامات کی‌یف در شمال گورلووکا واقع شده است. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در دونباس است. نبردهای سختی بر سر آن در جریان است.
بعدازظهر جمعه، ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین از ساکنان آرتمیوسک خواست تا هر چه سریعتر شهر را ترک کنند. در کانون آن رسانه های اوکراینی نوشتند که آنها شروع به خارج کردن آرشیو نهادهای دولتی از آنجا کردند. سرگئی چرواتی، دبیر مطبوعاتی گروه شرقی نیروهای اوکراینی از محدودیت دسترسی غیرنظامیان به آرتمیوسفک خبر داد.
روسیه از 24 فوریه سال گذشته عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین هدف آن را آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی خواند که امنیت کشور را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала