نولاند: حمله اوکراین به تأسیسات نظامی کریمه را مشروع خواند

© AFP 2023 / VANO SHLAMOV خانم نولاند به دنبال کری وارد روسیه شد
خانم نولاند به دنبال کری وارد روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
اشتراک
نولاند معاون رئیس وزارت خارجه آمریکا تأسیسات نظامی در کریمه را اهداف مشروع برای اوکراین خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، تأسیسات نظامی در کریمه را "اهداف مشروع" برای اوکراین خواند.
او در یک رویداد مجازی مرکز کارنگی گفت: اینها اهداف قانونی هستند، اوکراین در حال حمله کردن به آنها است و ما از آن حمایت می کنیم.
به گفته وی، تاسیسات نظامی عظیمی در کریمه وجود دارد که روسیه آنها را به نقاط لجستیکی مهم تبدیل کرده است.
کریمه در مارس 2014 پس از یک همه پرسی پس از کودتا در اوکراین جزو خاک روسیه شد. در همه پرسی سال 2014، 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند.
اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می کنند. رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است."
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود میلیاردها دلار برای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند.
مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала