فایننشال تایمز: درگیری در اوکراین، انبارهای سلاح اروپا را خالی کرد

 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2023
اشتراک
فایننشال تایمز خبر داد که درگیری در اوکراین زرادخانه های اروپایی را خالی کرد، انبارها و دپوی مهمات خالی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز می نویسد درگیری در اوکراین در حال حاضر زرادخانه های اروپایی را خالی کرد، در بسیاری ازپایتخت ها، وزرای دفاع مطلع می شوند که عملا چیزی از ذخایر باقی نمانده است، انبارها و حتی دپوی مهمات خالی شدند.

این نشریه در بیانیه ای اعلام کرد: یک سال جنگ در اوکراین زرادخانه های اروپایی را خالی کرد. در بسیاری از پایتخت ها ژنرال ها به وزرای دفاع اطلاع می دهند که تقریباً چیزی باقی نمانده است. انبارها و دپوی مهمات خالی شدند.

این نشریه می نویسد: در چنین وضعیتی وزرای دفاع غربی این هفته در مقر ناتو با هم ملاقات کردند و در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت خواهند کرد. فایننشال تایمز می افزاید: وزرا می پرسند که چه مدت و چگونه خواهند توانست چنین سطحی از حمایت از اوکراین را حفظ کنند.
همانطور که مقاله اشاره می کند، درگیری در اوکراین فشار زیادی را بر بخش دفاعی اروپا که آمادگی کافی را ندارد، وارد کرده است. کارخانه های اروپایی به سختی قادر به تولید کافی گلوله برای رفع نیازهای هفتگی کی یف هستند. زمان انتظار برای برخی مهمات بیش از دو برابر شده است.
در این نشریه آمده است: در کشورهای شرقی ناتو، ذخایر تجهیزات شوروی که ارتش اوکراین می داند چگونه از آنها استفاده کند، به پایان رسیده است. تصمیمات برای تامین انواع جدید تسلیحات ساخت غرب با هیاهو مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما هفته‌ها و ماه‌ها تأخیر به دنبال دارد زیرا ارتش‌ها متوجه می‌شوند که چقدر به تعمیرات نیاز دارند.
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала