مسکو: اوکراین درصدد متهم کردن ارتش روسیه به "سرقت" مواد رادیواکتیو از چرنوبیل است

© AP Photo / Volodymyr Repikروسیه حدود ده میلیون یورو به صندوق ساخت حفاظ برای چرنوبیل واریز می کند
روسیه حدود ده میلیون یورو به صندوق ساخت حفاظ برای چرنوبیل واریز می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه، از آماده سازی مدارک دروغین توسط کی یف دال بر سرقت مواد رادیواکتیو توسط نظامیان روسیه و خارج کردن آنها از نیروگاه هسته ای چرنوبیل خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، ستاد هماهنگی میان بخشی روسیه برای واکنش های بشردوستانه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: "رژیم کی یف با حمایت ایالات متحده و کشورهای اروپایی در حال تکمیل آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز اطلاعاتی در مقیاس بزرگ برای متهم کردن روسیه پیش از شروع نشست اضطراری یازدهم سازمان ملل مبنی بر "نقض فاحش" تعهدات کنوانسیون ایمنی هسته ای در طی یک عملیات نظامی ویژه است".
در ادامه این بیانیه آمده است: "بر اساس مصاحبه های ساختگی با پرسنل نیروگاه هسته ای چرنوبیل، شواهد نادرستی از "غارت" مواد رادیواکتیو، محلول های شیمیایی و تجهیزات آلوده به تشعشعات توسط نظامیان روسی و خارج کردن این اقلام خطرناک به خارج از منطقه ممنوعه و در "معرض تشعشع قرار دادن جمعیت مناطق اشغال شده"، در حال تهیه شدن است".
همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شد، نمایندگان دولتی محلی نیز در تشکیل اسناد جعلی مبنی بر ً افزایش مراجعات مردم با نشانه هایی از آسیب های تشعشعاتی به مراکز پزشکی در منطقه کی یف، دست دارند.
در ادامه تاکید می شود:" هدف اصلی این تحریک، ایجاد فضایی است که کشورهای غیرحامی تحریم ها علیه روسیه را وادار کند به "فرمول صلح" کی یف در نشست یازدهم ویژه مجمع عمومی سازمان ملل رای دهند. علاوه بر این، کی یف روی ابتکارات جدیدی برای مصادره غیرقانونی دارایی های روسیه در خارج از کشور برای "حمایت از اوکراین" و ایجاد نوعی "دادگاه بین المللی" حساب می کند".
نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد اوکراین 22 فوریه آغاز به کار می کند. به گفته نماینده رسمی رئیس مجمع عمومی، "پولینا کوبیاک"، درخواست برگزاری این نشست در 10 فوریه از سوی تعدادی از کشورهای غربی دریافت شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала