لهستان: تانک های لئوپارد در ماه مارس به اوکراین تحویل داده می شود

CC BY-SA 2.0 / Neuwieser / Kampfpanzer LEOPARD 2 A4Танк Leopard 2A4. Архивное фото
Танк Leopard 2A4. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2023
اشتراک
وزیر دفاع ملی لهستان پس از نشست نمایندگان کشورهای ناتو در مورد حمایت نظامی از اوکراین گفت، "تانک های لئوپارد در ماه مارس سال جاری به اوکراین تحویل داده می شوند".
به گزارش اسپوتنیک، "ماریوش بلاشژاک" وزیر دفاع لهستان پس از نشست نمایندگان کشورهای ناتو در موضوع کمک نظامی به کی یف، در بروکسل به خبرنگاران گفت:" در ماه مارس، این تانک ها به اوکراین خواهند رسید. سربازان اوکراینی در لهستان در حال آموزش هستند. از اواسط ماه مارس چنین کمک هایی ارائه خواهد شد."
پیش از این، دولت آلمان پس از فشار متحدان ناتو، اعلام کرده بود که تانک های لئوپارد 2 را به اوکراین منتقل می کند و اجازه می دهد، سایر کشورهای نیز تانکهای لئوپارد خود را به کی یف عرضه کنند. آلمان در مرحله اول قصد دارد یک گروهان شامل 14 تانک لئوپارد 2 نوع A6 را از "سهام بوندسوهر" تامین کند. ایالات متحده نیز از اعزام یک گردان - 31 واحد - از تانک های مدرن آبرامز تولید خود به اوکراین خبر داد. در همان زمان، کاخ سفید اعلام کرد که تحویل آبرامزها "ماه‌های زیادی" طول خواهد کشید. پیش از این، رهبر لهستان اعلام کرده بود که آماده است تا 14 تانک لئوپارد 2 را به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین المللی به اوکراین منتقل کند. پیش از آن این کشور حدود 250 تانک تی-72 را به اوکراین منتقل کرده بود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورها از جمله آمریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала