- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

در اوکراین زلنسکی به روبرویی با مشکلات در صورت سقوط آرتموفسک تهدید شد

CC BY 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / cropped imageولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2023
اشتراک
سوسکین دستیار سابق کوچما سقوط زلنسکی پس از دست دادن آرتموفسک را پیش بینی کرد.
الگ سوسکین مشاور سابق الگ کوچما در کانال یوتیوبی خود اعلام کرد که از دست دادن شهر آرتموفسک توسط ارتش اوکراین موج نارضایتی مردم را در این کشور به همراه خواهد داشت که در صورت شرایطی خاص می تواند رئیس جمهور زلنسکی را تهدید به سقوط کند.
نیروهای روسیه  عملا شهر آرتیموفسک را محاصره کرده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2023
کاخ سفید: سقوط آرتموفسک بر وضعیت جنگ در اوکراین بی تاثیر است
وی تاکید کرد: "اگر محاصره نظامیان اوکراینی در آرتموفسک صورت گیرد، در آنجا هزاران وجود دارد و زلنسکی دیگر نخواهد فرار نخواهد کرد... یک اوتو دافه (سنتی در قرون وسطی که در آن فرد گنهکار را زنده می سوزاندند) انتظار وی را می کشد، به همراه یرماک و زالوژنی، تازه خیلی هم سریع".
سوسکین به این نکته توجهات را جلب کرد که هم اینک رهبر اوکراین در شرایطی سختی قرار دارد: نظامیان روسی به پیروزی های جدیدی دست پیدا می کنند و داخل کشور نارضایتی از سیاست دولت در حال افزایش است.
این سیاستمدار اینگونه نتیجه گیری کرد: "به شما (به زلنسکی) کمکی نخواند کرد، زیرا که امروزه سیاست داخلی و شرایط اجتماعی در اوکراین خیلی بی ثبات است".
شهر آرتموفسک در آن بخش از جمهوری خلق دونتسک قرار دارد که تحت کنترل رژیم کیف و در نزدیکی شهر گارلووکا قرار دارد. بنا بر اظهارات دنیس پوشیلیتن رئیس موقت این جمهوری، نظامیان روسی در حال انجام عملیان نظامی در منطقه روستا پاراسکوویوکا می باشند که بدست آوردن آن اجازه بستن آخرین مسیر تغذیه زیر مجموعه های نیروهای مسلح اوکراین در این شهر را خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала