نگاه ویژه اسپوتنیک

به یاد یادبودِ کوچه فرشتگانِ دونتسکِ روسیه

© Sputnik / Ilya Pitalev  /  مراجعه به بانک تصاویر به یاد یادبودِ کوچه فرشتگانِ دونتسکِ روسیه
به یاد یادبودِ کوچه فرشتگانِ دونتسکِ روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
این روزها، رژیمِ نئونازیِ کودک کُش کی یِف! در سکوت حمایت گونهِ مراجع خنثی و بی خاصیت مدعی حقوق بشر، و سازمان های متعدد و رنگارنگ بین المللی در حال ارتکاب جنایات فاحش متعددی علیه کودکان، زنان و سالخوردگان روس تبار مناطق چهارگانه تاریخی خاک روسیه است.
این روزها، رژیمِ نئونازیِ کودک کُش کی یِف! در سکوت حمایت گونهِ مراجع خنثی و بی خاصیت مدعی حقوق بشر، و سازمان های متعدد و رنگارنگ بین المللی تحت نظر مجمع عمومی ملل متحد و شورای امنیت ، محاکم بین المللی رسیدگی به جنایات جنگی، کمیته بین المللی صلیب سرخ، و رسانه های متعدد و عناصر پر صدای غربی مدعی دفاع از حقوق ذاتی انسانی، تحت حمایت کامل ناتو، آمریکا و انگلیس در حال ارتکاب جنایات فاحش متعددی علیه کودکان، زنان و سالخوردگان روس تبار مناطق چهارگانه تاریخی خاک روسیه است.
البته این جنایات فاشیست های اوکراینی صرفا مربوط به دوران شروع عملیات ویژه نظامی روسیه که بر مبنی ماده 51 منشور ملل متحد و برای حفظ صلح و علیه گسترش تروریسم و تهدیدات ضد بشری اوکراین در اسفند 1400 آغاز شد، نبوده بلکه طی حدود نه سال گذشته ما شاهد انواع اقدامات خرابکارانه، حملات متعدد خمپاره ای با گلوله های کالیبر بالای 120( مغایر با تمام بندهای توافق مینسک) و... علیه مناطق مسکونی و غیر نظامی خصوصا بیمارستان ها، مهد های کودک، مدارس، آسایشگاه های سالمندان ، مراکز نگهداری غلات ، غذا و... بوده ایم.
در جدیدترین اقدامات ضد بشریِ نئونازی های اوکراین و ارتش ناتو، در هفته های اخیر نیز شاهد موشک باران بیمارستان مرکزی در منطقه ( نووآیدار در لوگانسک) توسط موشک های آمریکایی هیمارس بودیم که بیش از 41 تَن از کودکان، زنان و بیماران سالخورده ، پزشکان و کادر پرستاری غیر نظامی بستری شده در این بیمارستان کشته و یا شدیدا زخمی شدند.
دقیقا چند روز بعد از این عملیات وحشیانه تروریستی اوکراین و ناتو، مجدد شاهد بودیم طبق اعلام رسمی یوگنی بالستیکی، فرماندار منطقه زاپاروژيه، عوامل ناتو و نئونازی ها، پل اصلی ملیتوپل را که محل تردد غیر نظامیان و تهیه آذوقه و داروی مردم بود را مورد حمله موشکی قرار دادند که تعدادی زن و کودک غیر نظامی هم که بر روی پل در حال تردد بودن کشته شدند.
تمامی اقدامات پر تکرار و جنون آمیز نازی های اوکراینی علیه اهداف غیر نظامی و اصرار آنها بر کشتار کودکان و زنان روس تبار علاوه بر آنکه مصداق بارز نسل کشی هدفمند و برنامه ریزی شده است به صراحت و بر مبنی اساسنامه دادگاههای نورمبرگ و توکیه،مورخ 8 اوت 1945 معروف به (موافقتنامه لندن) و همچنین توافق پیوست آن در 19 ژانویه1946 و طبق مفاد مشروح و تفصیل شده در بند ب ،ماده 6 همین موافقتنامه که اولین سند رسمی تعریف جنایات جنگی است، تمامی اقدامات نئونازی های اوکراین طی نه سال گذشته نقض فاحش قوانین و عرفهای جنگی، و ارتکاب و تکرار بر عوامل مجرمانه ای همچون تخریب مراکز درمانی، عمومی، غیر نظامی، غارت اموال عمومی، در شهرها و روستا ها و... موارد مشابه می باشند و به واسطه انجام حتی یک مورد از این اقدامات قابلیت تشکیل محکمه تخصصی و ویژه جنایت جنگی برای رهبران، عاملان، آمران و حامیان این جنایات به صراحت در تمامی کنوانسیون های حقوق جنگ و حقوق بشردوستانه تصریح و تاکید گردیده است.
در این میان قانون گذار بین المللی، برای صلیب سرخ جهانی نیز عملا و قانونا نقش و ماموریت ویژه ای به منظور کاستن بر خشونت و آلام بشری در موارد مشابه که جزء صلاحیت ذاتی کمیته بین المللی صلیب سرخ در این موارد است تکلیف نموده که ضمن حضور پررنگ در موقعیت های مشابه درگیری که یکی از طرفین( مانند اوکراین و ناتو) به هیچ وجه به قوانین بین المللی پایبند نیست، برای استقرار پرچم بین المللی و تعیین حد ویژه و ارائه گزارش به محاکم کیفری بین المللی و درخواست تعقیب قضایی مجرمان و کمک به کاهش خسارت آسیب دیدگان به تکلیف ذاتی به فوریت عمل نماید، در همین راستا است که در اسناد محاکم کیفری بین المللی به منظور بازدارندگی در حمله به مراکز پزشکی و درمانی صراحتا اعلام شده هر نوع حمله به مراکز پزشکی ، درمانی، بازپروری و ترمیم آسیب بیماران چه نظامی چه غیر نظامی و خودروها و هواپیماهای امدادی و ترابری دارویی و غذایی که ذیل پرچم رسمی ( هلال احمر ، صلیب سرخ و نمادهای رسمی امدادی ثبت شده بین المللی و سازمان ملل و یا کمیته ها و ان جی او های بشردوستانه ) هستند اکیدا ممنوع و مصداق جنایت بارز و غیر قابل انکار علیه بشریت است و مسببین آن مستحق به تحمل سنگین ترین مجازات های بدون تخفیف در محاکم بین المللی هستند. لکن آیا حتی یک مورد رسیدگی ظاهری از این جنایات پر تکرار ، شرم آور و وحشیانه نئونازی های اوکراینی در محاکم بین المللی رسیدگی شده؟!
با وجود آنکه دولت روسیه تا کنون هزاران سند، گزارش ، ویدئو و استشهاد متعدد در این خصوص ضمیمه پرونده قطور جنایات اوکراین در شورای امنیت و مجمع عمومی کرده، لکن چون عاملان، مباشران و پشتیبانان تمام این جنایات سران کاخ سفید، باکینگهام و شورای فرماندهی ناتو و سایر باند تبهکاران بین المللی هستند شاهد مختومه شدن و سانسور شدید این جنایات در نظام بین الملل هستیم.
اما وحشتناک ترین مورد در خصوص جنایت اوکراین با هماهنگی آمریکا را می توانیم در گزارش بیست هزار صفحه ای که توسط ارتش و وزارت دفاع روسیه در خصوص برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین تهیه و مستند سازی شده بدانیم.
در این اسناد مشخص شده ایجاد گروه هدف برای گسترش ایدز، و سایر بیماری های همه گیر خطرناک بر مبنی پاتوژن توسط آمریکایی ها با هماهنگی مقامات کی یف، در آزمایشگاههای مخفی و زیر زمینی ایجاد شده بود و مردم و کودکان اوکراین طعمه اصلی این آزمایش ها بودند!
اینها نمونه های بارزی از فساد سیستماتیک و جنایت بزرگ حاکمان اوکراینی است که برای اجرای هر نوع منویات کاخ سفید به هیچ فرد در این سرزمین رحمی نمی کردند، در گزارشِ مشروحِ مستند 20000 صفحه ای وزارت دفاع روسیه تاکید شده، با شناسایی این مراکز و از بین رفتن آنها توسط روسیه در عملیات ویژه نظامی و عدم امکان ادامه فعالیت آنها در اوکراین، دولت آمریکا این مراکز را به لهستان و سایر کشورهای بالتیک منتقل نمود و خطر مهمی برای مردم این کشورها با همکاری حاکمان وابسته شان به کاخ سفید در انتظار ساکنان این سرزمین ها است.
در پایان لازم است اشاره نمایم امروز به یاد هزاران تَن از کودکانِ، مظلوم روس تبار مناطق چهار گانه روسیه ، نماد یادبود ( کوچه فرشتگان)، در شهر دونتسکِ روسیه، واقع در پارک فرهنگ لنین کومسومول، ایجاد شده و اسامی بخشی از این کودکان مظلوم و بی دفاع که زیر آتش مداوم خمپاره و موشک های متجاوزان اوکراینی جان خود را از دست داده بودند، برای ثبت در تاریخ و مَحَکِ وجدان و شرافت انسانیت، و نمایش دادن مصادیق بارز جنایات فاحش علیه بی گناه ترین مخلوقاتِ پروردگار مهربان که همان کودکان معصوم و فرشتگان روی زمین هستند در برابر سکوت شرم آور محاکم و مجامع دروغین بین المللی ایجاد گردیده که قلب هر انسان آزاد اندیشی از دیدن اینهمه جنایت و خوی وحشی گری علیه کودکان روس تبار توسط فاشیست های اوکراینی و ناتو به درد می آید.
در همین ماه اخیر نیز تعدای از کودکان دونباسی که خانواده خود را در این مدت به علت حملات ناتو در دونباسِ روسیه، از دست داده اند و در مسکو تحت سرپرستی و حمایت دولت فدراسیون روسیه بر مبنی برنامه ابلاغی حمایتی جناب آقای پوتین قرار دارند، سرود تاثیر گذاری از آنچه بر آنها در این دوران توسط جنایتکاران نازی اوکراینی گذشته بود را به نام ( کوچه فرشتگان) منتشر نمودند.
یادشان گرامی و روحشان در آرامش همیشگی و رحمت پروردگار مهربان.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала