آلمان: موضوع تحویل جنگنده به کی یف در دستور کار نیست

© ministry of foreign affairs of RF /  مراجعه به بانک تصاویر آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان، پیش از گفتگو با متحدان غربی درباره ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین، تأیید کرد که ارسال جنگنده به کی یف در حال حاضر در دستور کار نیست.
به گزارش اسپوتنیک، بربوک وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در کنفراتس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه فنلاند در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت:" این موضوع در دستور کار ما نیست".
در 14 تا 15 فوریه، وزرای دفاع ناتو در بروکسل در مورد ارائه حمایت بیشتر از اوکراین گفتگو خواهند کرد. انتظار می رود وزیر دفاع اوکراین نیز در این نشست شرکت کند.
در 31 ژانویه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت که واشنگتن جنگنده های F-16 را به اوکراین منتقل نخواهد کرد. چهارشنبه گذشته، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد که کی یف برای آغاز آموزش برای تفنگداران دریایی و خلبانان جنگنده در خدمت ناتو در بریتانیا دعوت شده است. با این حال، سخنگوی سوناک بعداً تصریح کرد که دولت هنوز تصمیمی در مورد انتقال جنگنده ها به اوکراین نگرفته است، این موضوع از زوایای مختلف بررسی خواهد شد. به نوبه خود، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، بارها اعلام کرده اند که آلمان قصد ندارد هواپیماهای جنگنده را به اوکراین عرضه کند.
همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه تاکید کرد، مسکو عرضه تسلیحات از سوی غرب به نیروهای مسلح اوکراین را به منزله دخالت فزاینده بریتانیا، آلمان و فرانسه در درگیری در اوکراین می داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала