لاوروف، غرب را به عدم تمایل به نزدیکی روسیه و آلمان متهم کرد

© Sputnik / Grigory Sysoevمصاحبه ویژه لاوروف با اسپوتنیک در زمینه اهداف عملیات ویژه و فشار غرب
مصاحبه ویژه لاوروف با اسپوتنیک در زمینه اهداف عملیات ویژه و فشار غرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2023
اشتراک
لاوروف غرب را متهم کرد که علاقه ای به نزدیکی روسیه و آلمان ندارد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که غرب نمی خواهد که اجازه نزدیکی آلمان و روسیه را بدهد، زیرا که چنین اتحادی بسیار پرنفوذ به نظر می رسد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2023
لاوروف: مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می کنند انفجارهای نورد استریم کار آنها بوده است
وی در مصاحبه برای کلاس آموزشی اطلاعاتی- پرورشی «گفتگو در مورد موضوعات مهم» در خصوص «روسیه و جهان» اظهار کرد: «پستی سیاستمداران غربی به خوبی مشخص است. الان توطئه در حال اجرا برای «مسموم کردن» اوکراین بر علیه روسیه و اعمال جنگ تمام غرب علیه روسیه از طریق اوکراین تا حد زیادی در راستای جلوگیری از نزدیکی جدید آلمان و روسیه می باشد».
به گفته لاوروف هر زمانی که تغییرات تاریخی در قاره اوراسیایی روسیه و آلمان را متحد کرده، همه چیز بین آنها میسر شده و نفوذ آنها به شدت رشد کرده است.
وی افزود: «خیلی ها از نزدیکی روسیه و آلمان خوششان نمی آید، مثل آنکه در آستانه جنگ جهانی اول وجود داشت و یا همانند آنچه بین جنگ های جهانی اول و دوم صورت گرفته بود. کشورهای غربی به وضوح آلمان را با امضای بسته های عدم حمله بین سالها 1939-1938 با برلین، برای جنگ با شوروی آماده کردند. و زمانی که در سال 1939 مجبور به امضای چنین بسته ای شدند، اعلام کردند که این همان دلیل بروز جنگ جهانی دوم می باشد».
به عقیده وزیر خارجه روسیه دقیقا با هدف جلوگیری از تقویت اتحاد بین روسیه و آلمان و از جمله در حوزه انرژی، خطور لوله گازی «نورد استریم 1» و «نورد استریم 2» منفجر شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала