اسرائیل آماده میانجی گری در مذاکرات روسیه و اوکراین است

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Belarus /  مراجعه به بانک تصاویر پیش از آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین در منطقه گومل
پیش از آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین در منطقه گومل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2023
اشتراک
سفیر اسرائیل در اوکراین اعلام کرد، کشورش آماده است در صورت تمایل کی یف و مسکو، در مذاکرات روسیه و اوکراین میانجیگری کند.
به گزارش اسپوتنیک، "میخائیل برادسکی" سفیر اسرائیل در اوکراین در برنامه تلویزیونی شبکه سراسری اوکراین گفت:" نخست وزیر ما اعلام کرد اگر تمایلی از سوی روسیه و اوکراین وجود داشته باشد، او آماده است به عنوان یک واسطه عمل کند، ما قبلا در این مورد صحبت کردیم. اگر تمایلی وجود دارد که ما به عنوان واسطه عمل کنیم، اگر نیاز به مشارکت باشد، همیشه آماده هستیم".
نفتالی بنت، نخست وزیر سابق اسرائیل، گفته بود: "پیش از اینکه غرب مذاکرات روسیه و اوکراین را متوقف کند، حداقل 17 پیش نویس از توافق بین طرفین آماده شده بود. وی تصریح کرد که مذاکرات توسط کشورهای غربی متوقف شده است".
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20 گفته بود "هیچ مینسک - 3 وجود نخواهد داشت." دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که چنین سخنانی "کاملاً موید موضع کی یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است."
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز تاکید کرده بود که مسکو آماده است تا پیشنهادات کی یف برای حل و فصل مناقشات را با در نظر گرفتن پیشنهادات طرف روسی بررسی کند، اما رژیم اوکراین علاقه ای به این موضوع ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала