واکنش غیرمنتظره رئیس جمهور مجارستان به حضور زلنسکی در نشست اتحادیه اروپا + ویدئو

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
اشتراک
اوربان، نخست وزیر مجارستان از تشویق زلنسکی قبل از عکس مشترک رهبران اتحادیه اروپا خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، پیش از عکس مشترک رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل، از تشویق ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خودداری کرد. این ویدئو توسط کانال تلگرام Strana.uaمنتشر شده است.
این فیلم نشان می دهد که چگونه زلنسکی با همراهی رئیس شورای اروپا، چارلز میشل، به سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نزدیک می شود. همه، به استثنای اوربان، رهبر اوکراین را تشویق می کنند.
زلنسکی طی سخنرانی در جلسه عمومی ویژه پارلمان اروپا از کمک رهبران اروپایی تشکر کرد و افزود که کشورش به پیوستن به اتحادیه اروپا نزدیک‌تر می‌شود.
در ابتدای هفته، رئیس شورای اروپا از رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل در تاریخ 9 تا 10 فوریه دعوت کرد. این سفر دومین سفر زلنسکی به خارج از کشور پس از آغاز عملیات ویژه روسیه بود. او روز قبل از بریتانیا و فرانسه نیز دیدن کرد.
از همان آغاز درگیری در اوکراین، مقامات مجارستانی بارها اعلام کرده اند که به مقامات کی‌یف سلاح نمی رسانند و به کشورهای دیگر اجازه نمی دهند آنها را از طریق خاکشان حمل کنند. همانطور که وزیر امور خارجه جمهوری، پیتر سیجارتو، توضیح داد، این گونه است که بوداپست به دنبال تامین امنیت مجارهای قومی ساکن در ماوراءالنهر است. این تصمیم در مجارستان در سطح قانونگذاری تصویب شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала