شمخانی خواستار شفاف سازی کی یف در مورد ادعای دست داشتن در حملات اصفهان شد + ویدئو

© Sputnik / Abdullah Faqeriدریابان علی شمخانی، دبیر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه پنجمین اجلاس مشاوران امنیت ملی کشورهای همسایه افغانستان
دریابان علی شمخانی، دبیر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه پنجمین اجلاس مشاوران امنیت ملی کشورهای همسایه افغانستان    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
اشتراک
اختصاصی
پنجمین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای روز چهارشنبه با حضور دبیران و مشاوران و نمایندگان نهادهای امنیت ملی کشورهای روسیه، ایران، هند، چین، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، و ترکمنستان در مسکو آغاز به کار کرد.
خبرنگار اختصاصی اسپوتنیک ایران در حاشیه این نشست در صحبت هایی کوتاه با دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مورد موضوعات جاری نشست گفتگو کرد:
شمخانی در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش خطر داعش در منطقه و برنامه ایران برای مقابله با آن گفت:" همانطور که دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز اعلام کردند، براساس آمار و ارقام حوادث و اتفاقاتی است که در افغانستان و کشورهای همسایه روی داده، روند افزایشی تروریسم و اقدامات تروریستی در منطقه و همچنین افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان مشاهده می شود. آمریکایی ها با اشغال افغانستان به مدت 20 سال، به زعم خود ماموریت داشتند که این قبیل مشکلات را حل کنند، ولی با خروج غیرمسئولانه خود از افغانستان به ادامه این مشکلات دامن زدند. البته برخی بر این باورند که بسیاری از این اقدامات تروریستی نشات گرفته از برنامه هدفمند همان کسانی است که به مدت 20 سال دست به اشغال افغانستان زده بودند".
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مشاور زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مورد دست داشتن این کشور در حملات پهپادی به اصفهان و واکنش ایران، افزود:" زلسنکی و تیمش گاهی علاقه دارند که در صدر اخبار رسانه ها قرار داشته باشند. در هر صورت اگر موردی بوده باشد، پیش از هر گونه اقدامی باید از طرف اوکراینی مورد شفاف سازی قرار گرفته و تکذیب شود. در حالی که بعدتر به صورت غیرمستقیم این موضوع را تکذیب کردند. در هر صورت این نشان دهنده آنست که صحبت های مشاور رئیس جمهور اوکراین کاملا نسنجیده بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала