گزارش و تحلیل

فاش شدن منبع شجاعت زلنسکی

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2023
اشتراک
نفتالی بنت نخست وزیر سابق اسرائیل در اظهار نظری بی سابقه اظهار داشت که با جناب آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تماس گرفته و از وی قول گرفته که روسیه زلنسکی را هدف قرار ندهد و بعد این این ماجرا بود که زلنسکی جرئت پیدا کرد از پناهگاه خارج شود و برود دفتر ریاست جمهوری ویدئو ضبط کند.
مسکو، اسپوتنیک/ البته آنهایی که با قوانین اسرائیل آشنایی دارند به خوبی می دانند چون زلنسکی یهودی تبار است طبق قوانین اسرائیل وی میتواند به صورت خود به خود تبعه اسرائیل باشد و شاید تصور کنند به دلیل اینکه زلنسکی یهودی تبار است و یا اینکه نخست وزیر اسرائیل پیگیر مسایل انسانی و میانجی گری و ... است، بنت به آقای پوتین زنگ زده و چنین وعده ای را از او گرفته، اما واقعیت امر این است که دلیل اصلی این جریان چیز دیگری می باشد.
تقریبا همه می دانند آقای زلنسکی با حمایت رئیس بزرگترین الیگارشها و رییس مافیاهای اوکراین یعنی آقای ایگور کولومویسکی در این کشور به قدرت رسید.
کولومویسکی که شهروند اسرائیل هم هست وابسته به گروه بزرگی از تبهکاران بین المللی می باشد که اینها اوکراین را به مرکز کارهای خلاف خود تبدیل کرده بودند و نیاز داشتند فردی مانند زلنسکی را به قدرت برسانند تا کنترل حکومت در این کشور را در اختیار داشته باشند.
نام ولادیمیر زلنسکی در اسناد پاندورا ( لیستی که توسط کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه ‌نگاران پژوهشی در ۳ اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد) بعنوان اختلاسگر ثبت شده. فهرست افراد نام ‌برده ‌شده در اسناد پاندورا فاش کردند که زلنسکی و دستیار ارشد او ایوان باکانوف (رئیس سرویس امنیتی اوکراین)، شبکه ای از شرکت‌های فراساحلی (مراکز مالی فراساحلی) را در جزایر ویرجین بریتانیا، قبرس و بلیز راه اندازی کرده‌اند.
این شرکت‌ها شامل برخی از صاحبان املاک گران ‌قیمت در لندن هستند طبق یافته‌های مدارک پاندورا، زلنسکی فقط در یک مورد قبل از سال2021، ۴۱ میلیون دلار از اولیگارش و بانک دار اوکراینی ایگور کولومونسکی (که خود متهم به اختلاس ۵/۵ میلیارد دلاری است) به عنوان حق ‌السکوت دریافت کرده‌است. در اسناد پاندورا اتهامات بیشتری در رابطه با شخص زلنسکی ثبت شده.
به این ترتیب می توان باور داشت که جریان بسیار فراتر از آن است که برخی برای مسایل انسانی با آقای پوتین تماس گرفته باشند، بلکه دلیل اصلی این است که آنها به دنبال حمایت از یکی از اعضای باند مافیایی خود می باشند.
اگر هم شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین را به یاد داشته باشید برای مدتی طولانی هیچ کس هیچ خبری از زلنسکی نداشت و برخی پیش بینی می کردند وی از اوکراین خارج شده و برخی دیگر باور داشتند وی جایی پنهان شده.
طبق اظهارات بنت، زلنسکی تا زمانی که نخست وزیر اسرائیل با او تماس نگرفته بود و به وی اطمینان نداده بود که روسیه وی را هدف قرار نخواهد گرفت پنهان شده بود و بعد وی ظاهر شد.
وقتی هم زلنسکی ظاهر شد رسانه های غربی هیاهوی بسیار وسیعی در باره شجاعت وی و... منتشر کردند و سعی کردند از این جریان برای روحیه دادن به سربازان اوکراینی استفاده کنند ولی واقعیت امر این بود که وقتی سربازهای اوکراینی داشتند کشته می شدند زلنسکی پنهان شده بود.
حتی ممکن است بعد ها معلوم شود که طبق همان گزارش هایی که روزهای اول درباره زلنسکی منتشر شده بود وی در یکی از هتل های لوکس لندن پناه گرفته بود و منتظر بود که بنت به او اطمینان دهد ارتش روسیه وی را هدف قرار نخواهد داد تا برگردد و این فقط سربازهای بدبخت اوکراینی بودند که گول شجاعت زلنسکی را می خوردند و می خورند.
طبق سخنان بنت، بعد از آن بود که شجاعت زلنسکی گل کرد و شروع کرد سناریوهایی که برایش تدوین شده بود اجرا کند.
البته سخنان آقای بنت مساله دیگری را نیز فاش می کند و آن این است که روسیه می توانست زلنسکی را حدف کند ولی عمدا این کار را انجام نداده.
طبق همان اظهار نظر های نفتالی بند زلنسکی در ابتدا به او گفته بود که حاضر است ماجرای عضویت اوکراین در ناتو را فراموش کند و خواهان مذاکره با روسیه است اما بعدا کشورهای غربی وی را از این ماجرا منصرف کردند.
واقعیت امر هم این است که طبیعتا روسیه ترجیح می داده که فردی در راس قدرت در اوکراین باشد که بتوان با او مذاکره کرد و اختلافات را به صورت سیاسی حل کرد تا اینکه بیاید و زلنسکی را حذف فیزیکی کند و بعد کسی در اوکراین نباشد که با او مذاکره کند.
می توان گفت دلیل اینکه حتی تا همین امروز روسیه به دنبال حذف فیزیکی زلنسکی نیست همین مساله می باشد وگرنه احتمالا و طبق همان گفته های نفتالی بنت روسیه خیلی راحت میتوانست و می تواند کار زلنسکی را تمام کند.
با توجه به این شرایط می توان اعتقاد داشت که حتی خود زلنسکی هم به خوبی می داند چه کاری کرده و خود او هم می داند که در نهایت باید وارد مذاکره با روسیه شود و خواسته های روسیه را محقق کند ولی فعلا کشورهای غربی علی الخصوص ایالات متحده به او این اجازه را نمی دهند که چنین کاری کند و بحران اوکراین خاتمه یابد و می خواهند تا آخرین اوکراینی با روسیه بجنگند.
دلیل اینکه زلنسکی هم مجبور است به خواسته آنها تن دهد این است که وی تا خرخره غرق در فساد های مالی است و اختیار وی دست مافیای حاکم بر اوکراین می باشد و وی به خوبی می داند اگر به خواسته آنها عمل نکند آنها وی را خواهند کشت.
امروزه این مافیاها ملیاردها دلار سود از بابت جنگ در اوکراین به جیب می زنند و طبیعی است اینها نخواهند جنگ تمام شود.
طبق گزارش هایی که اخیرا منتشر شده و منجر به تغییرات گسترده در کابینه دولت اوکراین گشته، فساد در این کشور بیداد می کند و بخش های بزرگی از کمک های غربی به اوکراین به جیب مافیاها می رود.
برخی حتی باور دارند خود آقای بایدن هم از طریق پسرش درگیر همین مافیاها شده و وی هم سود های کلان می برد.
اگر جنگ در اوکراین نبود و اگر امتیازهای ویژه برای هزینه کردن در اوکراین نبود قطعا رئیس جمهوری آمریکا نمی توانست بیش از هشتاد ملیارد دلار مالیات دهندگان آمریکایی را بی حساب کتاب در اوکراین هزینه کند و امروزه بسیاری از سیاستمداران آمریکایی صدایشان در آمده و کنگره آمریکا هم در صدد است کمیته ای برای تحقیق در هزینه کرد این پولها تشکیل دهد چون شک و شبهه های زیادی به وجود آمده که بخش های بزرگی از این کمک ها توسط مافیاهای فساد در اوکراین بلعیده شده، از پولهای نقد گرفته تا تسلیحاتی که به آنجا ارسال شده.
البته این جریان درباره امریکا مسبوق به سابقه است و قبلا در افغانستان و عراق و ... هم همین جریان ها رخ داده و امروزه معلوم شده بیش از هفتاد درصد پولهایی که آمریکایی ها به عنوان کمک به افغانستان هزینه می کردند به جیب مافیاهای آمریکایی و افغانی رفته.
خوب به هر حال دیگر معلوم شد که شجاعت زلنسکی از کجا می آید و پولهای مالیات دهندگان کشورهای غربی به کجا می رود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала