کارشناس: اقدام ساقط کردن بالون چینی مانند "شلیک به پشه به وسیله توپ" بود

بالن
بالن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
اشتراک
محقق آمریکایی در آکادمی علوم اجتماعی چین گفت: استفاده از نیروی ایالات متحده علیه یک بالن بدون سرنشین غیرنظامی چینی می تواند سابقه ای "بسیار بد" برای روابط ایالات متحده و چین ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دولتی چینی "گلوبال تایمز" روز یکشنبه به نقل از "لو شیانگ" محقق آکادمی علوم اجتماعی چین نوشت:" هواپیماهای آمریکایی (اعم از نظامی یا غیرنظامی) در اطراف چین بسیار بیشتر از هواپیماهای چینی در اطراف ایالات متحده پرواز می کنند."
لو شیانگ به این نشریه گفت: "اگر ایالات متحده بین هواپیماهای غیرنظامی و نظامی تمایز قائل نشود، در این صورت یک سابقه بسیار بد برای روابط چین و آمریکا ایجاد شده است".
همانطور که این نشریه با استناد به "اتاق‌های فکر و گزارش‌های رسانه‌ها" اشاره می‌کند، ایالات متحده گاهی اوقات تحت عنوان هوانوردی غیرنظامی در تنگه تایوان، دریای چین جنوبی، دریای چین شرقی، فعالیت‌های اطلاعاتی انجام می‌دهد.
دیدار وزیران دفاع چین و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
وزارت دفاع چین: واکنش آمریکا علیه بالون غیر نظامی چین افراطی بود
این کارشناس افزود:" اگر آمریکا تفاوتی ایجاد نمی کند، چین باید تغییری ایجاد کند؟ آیا چین نیز باید تلافی کند؟ آمریکا باید عواقب آن را به دقت بررسی کند".
همچنین یک کارشناس نظامی چینی که خواست نامش فاش نشود، به این نشریه گفت که اقدامات ایالات متحده از نقطه نظر فنی مانند "تیراندازی به پشه با توپ" است. او گفت که استفاده از یک جنگنده رادارگریز پیشرفته و یک موشک برای رهگیری یک بالون بدون سرنشین و بدون نیرو که در جهت باد پرواز می کند "خیلی پرهزینه" است.
بالن چینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
آمریکا بالون چینی را سرنگون کرد
پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که ارتش به نمایندگی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه یک بالن متعلق به چین را که در حریم هوایی آمریکا در حال پرواز بود را ساقط کرد. به گفته رئیس پنتاگون، از این بالن برای نظارت بر تاسیسات استراتژیک استفاده شده است.
روز یکشنبه، وزارت خارجه و دفاع چین به حمله آمریکا به بالون چینی اعتراض کردند و واکنش آمریکا را "بیش از حد" خواندند. وزارت خارجه چین تاکید کرد که طرف چینی پس از راستی‌آزمایی، بارها به طرف آمریکایی اطلاع داده است که این بالون برای استفاده غیرنظامی در نظر گرفته شده و به دلیل فورس ماژور وارد حریم هوایی آمریکا شده است که کاملاً ناخواسته اتفاق افتاده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала