وزارت دفاع چین: واکنش آمریکا علیه بالون غیر نظامی چین افراطی بود

© Fotolia / Boggyدیدار وزیران دفاع چین و ایران
دیدار وزیران دفاع چین و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
اشتراک
وزارت دفاع جمهوری خلق چین: استفاده از زور ایالات متحده علیه بالون غیر نظامی جمهوری خلق چین یک واکنش افراطی بود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین روز یکشنبه اعلام کرد که استفاده از نیروی نظامی آمریکا علیه یک پهپاد غیرنظامی چینی یک واکنش افراطی است و چین این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات لازم بیشتری را انجام دهد.
وزارت دفاع چین به شدت به اقدامات آمریکا اعتراض کرد و تاکید کرد که چین این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات لازم بیشتر را انجام دهد.
بالن چینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
آمریکا بالون چینی را سرنگون کرد
پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که ارتش به نمایندگی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه یک بالن متعلق به چین را که در حریم هوایی آمریکا سقوط کرد، ساقط کرد. به گفته رئیس پنتاگون، از این دستگاه برای نظارت بر تاسیسات استراتژیک استفاده شده است.
به جو بایدن گزارش شد که ایالات متحده در ابتدای ماه گذشته متوجه توپ شد. روز شنبه، رهبر آمریکا گفت که دستور ساقط کردن یک بالون شناسایی را در چهارشنبه گذشته صادر کرده است، اما به توصیه پنتاگون توجه کرده و تصمیم گرفته است که افراد حاضر در زمین را به خطر نیندازد. این بالون از جزایر آلوتی از خاک کانادا عبور کرد و به ایالت مونتانا رسید. حرکات بالون توسط فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) ردیابی شد. در ارتباط با این وضعیت، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا سفر خود به چین را به تعویق انداخت. چین نیز به نوبه خود گفت که به دلیل وضعیت دستگاه، حدس و گمان و هیاهوی بی اساس را نمی پذیرد. پکن گفت که این وضعیت به دلیل فورس ماژور ایجاد شده است، این دستگاه یک بالن هواشناسی است که از مسیر منحرف شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала