وزارت خارجه چین حادثه پرواز بالون بر فراز آمریکا را "تصادفی" نامید

© Photo / Pixabay / Zhushenjeپکن
پکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
وزارت خارجه چین روز شنبه پس از لغو سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن اعلام کرد پرواز بالون چینی بر فراز ایالات متحده یک حادثه فورس ماژور و تصادفی بوده و شواهد بسیار واضح حاکی از این هستند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه چین اعلام کرد : "این یک تصادف مطلق ناشی از شرایط فورس ماژور بوده و شواهد بسیار واضح حاکی از این هستند."
سخنگوی پنتاگون پیشتر گفته بود که یک بالون شناسایی بر فراز ایالات متحده دیده شده است. این بالون از جزایر آلوتی از طریق خاک کانادا پرواز کرده و به ایالت مونتانا آمریکا رسید. حرکات بالون توسط فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) ردیابی می شود. ارتش آمریکا معتقد است این بالون متعلق به چین است. نظامیان آمریکایی ظاهراً به دلیل خطر سقوط در مناطق پرجمعیت نخواستند این کاوشگر را ساقط کنند. مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره آمریکا از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا این کا.وشگر مشکوک را ساقط کند. در عین حال، او شکی ندارد که این بالون موجود در آسمان مطمئناً یک "بالون جاسوسی چینی" است. او گفت: دونالد ترامپ در زمان حکومت خود هرگز چنین چیزی را تحمل نمی کرد. خود ترامپ نیز خواستار "سرنگون کردن بالون" شد.
واکنش چین به تصمیم وزیر خارجه امریکا برای به تعویق انداختن سفر خود به پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
واکنش چین به تصمیم وزیر خارجه امریکا برای به تعویق انداختن سفر خود به پکن
وزارت خارجه چین نیز به نوبه خود گفت که گمانه زنی در مورد موضوع "بالون جاسوسی چین" تا زمانی که همه جزئیات روشن نشود، به حل این موضوع کمکی نمی کند. وزارت خارجه چین اعلام کرد بالون به دلیل وزش باد به طور جدی از مسیر خود منحرف شده و پکن از اینکه این بالون بر فراز ایالات متحده پرواز کرده، متاسف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала