مرزبانان آمریکایی پس از حادثه پرواز بالون چینی، بایدن را تحقیر کردند

بایدن
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
اتحادیه مرزبانان آمریکا پس از کشف یک بالون چینی بر فراز این کشور، یک پست "نیش دار" علیه دولت جو بایدن، رئیس جمهوراین کشور منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای ملی سرویس مرزبانی (NBPC) در توییتی نوشت: "چین بیشتر از دولت بایدن مرزهای ما را زیر نظر دارد".
نشریه نیویورک پست اشاره کرد، این توییت کنایه آمیز در شرایط بحران مهاجرت منتشر شد که در نتیجه آن تعداد بی سابقه و رکورد مهاجران غیرقانونی وارد ایالات متحده شده است. در سال 2022، تعداد مهاجران غیرقانونی که قصد ورود به ایالات متحده را داشتند به تقریباً 2.4 میلیون نفر رسید که این رقم در دو سال قبل از آن 450000 نفر بود.
شورای ملی سرویس مرزبانی (NBPC) اتحادیه ای است که در سال 1967 تشکیل شد و نماینده عوامل و پرسنل پشتیبانی گشت مرزی ایالات متحده است. این سازمان وابسته به فدراسیون کارمندان عمومی آمریکا است.
واکنش چین به تصمیم وزیر خارجه امریکا برای به تعویق انداختن سفر خود به پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
واکنش چین به تصمیم وزیر خارجه امریکا برای به تعویق انداختن سفر خود به پکن
سخنگوی پنتاگون پیشتر گفته بود که یک بالون شناسایی متعلق به چین بر فراز ایالات متحده دیده شده است. این بالون از جزایر آلوتی از طریق خاک کانادا پرواز کرده و به ایالت مونتانا آمریکا رسید. حرکات بالون توسط فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی(NORAD) ردیابی می شود
دولت آمریکا حضور یک دستگاه شناسایی خارجی در حریم هوایی این کشوررا "غیرقابل قبول" اعلام کرد و سفر آتی آنتونی بلینکن، رئیس وزارت امور خارجه به پکن را لغو کرد. وزارت خارجه چین نیز به نوبه خود گفت که گمانه زنی در مورد موضوع "بالون جاسوسی چین" تا زمانی که همه جزئیات روشن نشود، به حل این موضوع کمکی نمی کند. وزارت خارجه چین اعلام کرد بالون به دلیل وزش باد به طور جدی از مسیر خود منحرف شده و پکن از اینکه این بالون بر فراز ایالات متحده پرواز کرده، متاسف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала