مقام ارشد آمریکایی: همیشه راه‌هایی برای انتقال پیام به ایران داشته‌ایم

CC BY 2.0 / John Sonderman / US Department of Commerceمقام ارشد آمریکایی: همیشه راه‌هایی برای انتقال پیام به ایران داشته‌ایم
مقام ارشد آمریکایی: همیشه راه‌هایی برای انتقال پیام به ایران داشته‌ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2023
اشتراک
یک مقام ارشد آمریکایی با اعلام اینکه رویکرد واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی است، اعلام کرد: همیشه راه‌هایی برای انتقال پیام به ایران داشته‌ایم.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد دولت آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی در گفتگو با لارا روزن خبرنگار نشریه دیپلماتیک ادعا کرد: ما همیشه گفته‌ایم برای دیپلماسی آماده هستیم تا ببینیم می‌توانیم به برنامه هسته‌ای آنها (ایران) رسیدگی کنیم یا نه. این برنامه باعث نگرانی‌ های جدی برای ما است.
این مقام دولت بایدن که نامش بیان نشده است، افزود: البته که بارها گفته‌ایم نظر ما این است ، روش بهتر این است که این کار از طریق مذاکرات مستقیم انجام شود که ایران همچنان آن را رد می‌کند.
این مقام آمریکایی با بیان اینکه ایران مذاکرات مستقیم را رد کرده است، گفت: ما همیشه روشهایی برای انتقال پیام به ایران داشته‌ ایم.
وی مدعی شد: ما همیشه روشهایی برای انتقال پیام به ایران داشته ایم تا منظور خود را به نحوی که باعث اشتباه نشود به ویژه درباره تهدیدهای ایران علیه شهروندان آمریکایی، آزادسازی زندانیان بازداشت‌ شده‌ و حمایت نظامی ایران از روسیه به آنها منتقل کنیم.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر ۹ بهمن ماه در در نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه حامل پیام‌های آمریکا برای ایران هستیم، گفت: از دیدگاه ما فرصت مناسب برای حل مشکلات مربوط به توافق هسته‌ای وجود دارد.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا 12 بهمن ماه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اینکه آیا واشنگتن پیامی به ایران ارسال کرده است، گفت: ماهها است که برجام در دستور کار قرار ندارد، ایرانی ها در ماه سپتامبر زمانی که یک توافق مورد تایید همه طرفها روی میز بود، فرصت احیای برجام را از بین بردند.
پاتریک رایدر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
پنتاگون: هیچ نیروی نظامی آمریکا در حملات به ایران شرکت نکرده است
خبرنگاری از ودانت پاتل پرسید، آیا آمریکا پیامی به ایران ارسال کرده است؟ وی پاسخ داد که همانطور که گفتم، ماههاست برجام در دستور کار و تمرکز ما نیست.
رابرت مالی (راب مالی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز ۱۱ بهمن ماه در گفت‌وگو با برنامه هارد تاک شبکه بی‌بی‌سی نیز مدعی شد: "دیپلماسی هرگز به پایان نمی‌رسد حتی در شرایطی که ما سرگرم اقدامات دیگر هستیم شامل تحریم، اعمال فشار، مقابله با اقدامات ایران در منطقه و بسیج کردن جامعه جهانی. مذاکرات غیرمستقیمی را با ایران داشتیم و علنا اعلام کردیم که آماده‌ایم مذاکرات غیرمستقیم را ادامه دهیم. اما در عین حال برای توقف اقدامات خشونت آمیز ایران و یا محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران تردید نخواهیم کرد. بنابراین موضوع بر سر دیپلماسی یا سایر گزینه‌ها نیست؛ موضوعات با همدیگر پیگیری می‌شوند."
وی اذعان کرد: "دو سال پیش که ما (دمکرات‌ها) روی کار آمدیم به دلیل تصمیم نسنجیده دولت قبل برای خروج از توافقی که کار می‌کرد شرایط خطرناکی را تحویل گرفتیم".
پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن نزدیک به نومحافظه کاران آمریکا در گزارشی نوشت که شخصیت‌های با نفوذ آمریکایی در تلاش برای حمایت از ائتلافی از فعالان به منظور لابی گری و تلاش برای احیای برجام هستند.
به گزارش ایرنا، واشنگتن فری بیکن در این گزارش نوشت: ائتلافی متشکل از فعالان ترقی‌ خواه با حمایت مالی "جورج سوروس" سرمایه‌گذار و میلیاردر یهودی، "چارلز کوک" میلیاردر و کارآفرین آمریکایی و صندوق برادران راکفلر در حال لابی‌گری‌های پنهانی برای احیای توافق هسته‌ ای هستند.
بر اساس این گزارش، فعالان نهادهایی مانند جی.استریت، نایاک اکشن، بنیاد جامعه باز، دیده ‌بان حقوق بشر و صندوق برادران راکفلر به منظور لابی‌گری با نمایندگان کنگره آمریکا گردهم آمده‌اند.
بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، فردی به نام ویلیامز از اعضای جی‌ استریت، این ایمیل را برای گروهی از فعالان همچون رایان کاستلو از گروه نایاک اکشن، مایک آمیتای از بنیاد جامعه باز و مت داس از اندیشکده کارنگی ارسال کرده که همگی از سوی جورج سوروس یا چارلز کوک حمایت مالی شده‌اند.
این پایگاه خبری آمریکایی مدعی شده است این گروه از فعالان، استفاده از مسائل حقوق بشری را به عنوان پوششی برای پیشبرد طرح خود درباره برجام بیان کرده‌ اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала