پنتاگون: هیچ نیروی نظامی آمریکا در حملات به ایران شرکت نکرده است

پاتریک رایدر
پاتریک رایدر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حملات به ایران شرکت نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، "پاتریک رایدر" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حملات به ایران شرکت نکرده است اما از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد.
اولین بار توسط وال استریت ژورنال به نقل از منابعی گزارش شد که مقامات آمریکایی به نقش اسرائیل در حمله پهپادی شب گذشته به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان اشاره می‌کنند.
یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که به نظر می رسد، اسرائیل در این موضوع دخالت داشته است. چندین مقام آمریکایی دیگر از اظهار نظر خودداری کردند و فقط اظهار داشتند واشنگتن هیچ نقشی نداشته است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این حمله را "بزدلانه و با هدف ایجاد ناامنی" در ایران خواند. همزمان حسین میرزایی یکی از نمایندگان مجلس در یک گفت وگوی تلفنی گفت بنا بر "گمانه زنی قوی" رژیم صهیونیستی پشت این حمله است.
نیمه شب گذشته، سه فروند ریزپرنده به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله دفع شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала