رئیس جمهوری ایران از امکان رشد اقتصادی هشت درصدی سخن به میان آورد

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای
رئیس جمهور ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
ابراهیم رئیسی: ریل گذاری در خنثی سازی تحریم ها به نتیجه رسیده است.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز سه شنبه اعلام کرد که رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور ممکن می باشد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب ضمن شرکت در مصاحبه ای که به شکل مستقیم از رادیو و تلویزیون دولتی پخش می گردید، به مهمترین موضوعات روز که با زندگی مردم کشور ارتباط مستقیم دارند اشاره و در خصوص عملکرد دولت خود در این زمینه ها و برنامه های آتی دولت سیزدهم برای این موضوعات، توضیح داد.
هفتمین گفتگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با مردم
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
گفتگوی رئیس جمهور ایران با مردم + پخش زنده
وی تصریح کرد: «ریل گذاری در خنثی سازی تحریم ها به نتیجه رسیده است. هدف گذاری ما درست بوده است. هدف گیری ما برای رشد هشت درصدی است و در بودجه سال و برنامه هفتم بعد رشد ما همین عدد گنجانده شده است. کشور با وجود تهدیدها و تحریم ها، زمینه رشد اقتصادی دارد. اگر دولت به منویات رهبری و برنامه توسعه پایبند باشد، رشد اقتصادی هشت درصدی برای ما امکان پذیر است».
رئیسی خاطرنشان کرد: «قبل از این دولت رشد اقتصادی چهاردهم درصد بود در اسفند سال قبل به رشد نزدیک به پنج درصد رسیدیم. پاییز امسال رشد اقتصادی بیش از سه درصد است. رشد اقتصادی یعنی رشد تولید در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و معدن. سرمایه ثابت ما نزدیک به چهار درصد است. رشد تولید بیش از شش درصد است. رشد ابزار تولید بیش از پنج درصد است.
وی افزود: نرخ بیکاری از اول دولت که۸/۹ درصد بود به ۸/۲ درصد رسیده است. در ۱۱ استان نرخ بیکاری کاهش داشته است».
هفتمین گفتگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با مردم
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
دولت ایران در تلاش است تا سفره مردم متاثر از نوسان دلار نباشد
رئیس دولت سیزدهم در خصوص بحث اشتغال نیز اذعان کرد: «از آنچه وعده دادیم در ایجاد یک میلیون شغل عقب نیستیم و قریب این عدد شغل را ایجاد کرده‌ایم‌ ما می‌خواهیم دولت صادق الوعد باشیم. ما تهدیدها را می دانیم».
رییسی خاطرنشان کرد: « آشوب های اخیر کشور به این دلیل است که دشمن می بیند تحریم های او خنثی شده است. شاخص ها نشان می دهد کشور در حال رشد اقتصادی است پس تهدید می کند. آشوب و تحریم دو روی یک سکه است. فرمایشات رهبری برای ما مسئولیت آفرین است. ما فرمایشات ایشان را قابل تحقق می دانیم».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала