دولت ایران در تلاش است تا سفره مردم متاثر از نوسان دلار نباشد

هفتمین گفتگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با مردم
هفتمین گفتگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با مردم
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
ابراهیم رئیسی: در حال تلاشیم این وضعیت تغییر کند و تغییر قیمت دلار روی سفره مردم تاثیری نداشته باشد.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران با شاره به وابستگی بسیاری از اقلام در سفره مردم به قیمت دلار، اعلام کرد که دولت وی در حال تلاش برای تغییر این شرایط می باشد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب ضمن شرکت در مصاحبه ای که به شکل مستقیم از رادیو و تلویزیون دولتی پخش می گردید، به مهمترین موضوعات روز که با زندگی مردم کشور ارتباط مستقیم دارند اشاره و در خصوص عملکرد دولت خود در این زمینه ها و برنامه های آتی دولت سیزدهم برای این موضوعات، توضیح داد.
هفتمین گفتگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با مردم
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
گفتگوی رئیس جمهور ایران با مردم + پخش زنده
وی اظهار کرد: " برنامه دولت این است اقلام سفره مردم حدی از ثبات را داشته باشد که با تغییر قیمت دلار، این اقلام دچار تغییر قیمت نشود".
رئیس دولت سیزدهم در خصوص قیمت ارز در کشور خاطر نشان کرد: " ارز نیمایی 28500 تومانی ملاک کار در واردات خواهد بود و سال جاری 64 درصد افزایش واردات داشتیم که با همین نرخ انجام شده است. بیش از 90 درصد کار کشور با همین نرخ انجام می‌شود و اگر تمامی کار تجاری با همین نرخ انجام بگیرد، موجب ثبات جدی در بازار خواهد شد". وی تاکید کرد : " تلاش می‌شود قیمت ارز بازار آزاد به بازار نیمایی برسد".
رئیسی در خصوص کاهش بودجه در کشور اذعان کرد: " در سال گذشته ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه اعلام شد و امسال تعارضی بین مصارف و منابع بوجود نیامد و تاکنون به نحوی مدیریت شده که با کسری بودجه روبرو نشویم. البته بودجه‌ ریزی ایرادهایی دارد که باید در آن تحول ایجاد شود. دولت در این مدت تلاش کرد تا کسری بودجه نداشته باشد و با توجه به افزایش هزینه‌ها این اقدام بزرگی از دولت سیزدهم است.
خاندوزی وعده ثبات به بازار ارز را داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2023
خاندوزی وعده ثبات به بازار ارز را داد
رئیس جمهور ایران در خصوص بحث تورم خاطر نشان کرد: " تلاش شد هم تورم ‌و هم گرانی‌ها مهار شود؛ به نحوی که تورم از ۵۹/۳ در ابتدای تحویل دولت، به ۴۰ درصد رسید و ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала