رئیسی: حجاب ضرورت دین و قانون است

هفتمین گفتگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با مردم
هفتمین گفتگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با مردم
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایران: حجاب یک ضرورت دین و همچنین قانون است. کسانی ضعف حجاب دارند که راهکار آن فرهنگی و اجتماعی است نه سیاسی.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران ضمن تاکید بر اهمیت رعایت حجاب در کشور، این مسئله را یک ضرورت دینی و قانون کشور نامید و راه حل مسئله کم حجابی برخی افراد در کشور را فرهنگی و نه سیاسی نامید.
رئیس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب ضمن شرکت در مصاحبه ای که به شکل مستقیم از رادیو و تلویزیون دولتی پخش می گردید، به مهمترین موضوعات روز که با زندگی مردم کشور ارتباط مستقیم دارند اشاره و در خصوص عملکرد دولت خود در این زمینه ها و برنامه های آتی دولت سیزدهم برای این موضوعات، توضیح داد.
هفتمین گفتگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با مردم
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
دولت ایران در تلاش است تا سفره مردم متاثر از نوسان دلار نباشد
ابراهیم رئیسی در مورد اجرای قانون عفاف و حجاب تاکید کرد: «حجاب یک ضرورت دین و همچنین قانون است. کسانی ضعف حجاب دارند که راهکار آن فرهنگی و اجتماعی است نه سیاسی. نهادهای فرهنگی و اجتماعی و خود مردم باید فعال باشند. رهبری هم اشاره داشتند که کسانی که ضعف حجاب دارند در دهان بدخواهان زدند».
وی همچنین خاطرنشان کرد: «همه باید توجه کنند که توجه به قانون می تواند امنیت و آسایش را تامین کند. نگاه به حجاب باید فرهنگی و اجتماعی باشد. مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال۸۴ وزارت کشور موظف به اجرای قانون حجاب است، اما
من معتقدم که دستگاه های فرهنگی و اجتماعی هم باید فعال شود چون این مسأله از جنس فرهنگی است نهایت امنیتی».
رئیس دولت سیزدهم همچنین به بحث سرعت اینترنت پلتفورم های فعال در عرصه مجازی پرداخت اعلام کرد: «ظر ما در زمینه اینترنت عوض نشده است. زندگی ، کسب و کار و ارتباطات مردم در بستر فضای مجازی انجام می شود. این محیط باید آرامش بخش باشد و دسترسی با راحتی باشد. به وزیر ارتباطات گفتم نباید در اینترنت اختلال باشد و مردم باید راحت از آن استفاده کنند. اخلال در اینترنت موجب گله ما هم هست».
رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: «قبل اغتشاشات که محدودیتی برای برخی پلتفرم های خارجی ایجاد نشده بود. این پلتفرم ها بستری برای ایجاد ناامنی شد. کجا اجازه می دهند یک پلتفرم خارجی بستری برای ایجاد ناامنی باشد»؟
رئیس جمهور ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2023
رئیسی: کندی سرعت اینترنت با فوریت پیگیری و رفع شود
آیت الله رئیسی یادآور شد: «مخاطب موضوع اینترنت فقط وزارت ارتباطات نیست، بلکه در جلسات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور همه قوا بررسی شده است که اگر پلتفرم ها همچنان بستر ناامنی باشند، نمی‌توان به آنها اجازه فعالیت داد. اروپایی ها چرا دو استاندارد دارند؟ برای خودشان می پسندند که دفتر خدمات هر پلتفرمی که در داخل کشور آنها فعالیت می کند، در داخل آن کشورها وجود داشته باشد ، شورای عالی امنیت ملی هم همین را خواسته که آنها پاسخگوی فعالیت خود باشند و در کشور ما ناامنی ایجاد نکنند».
وی همچنین با تمجید از اقدامات وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه اینترنت در کشور خاطرنشان کرد: «کاری که در ارتباط با فیبرنوری و شبکه ملی اطلاعات در این دولت انجام شده است، قابل تقدیر است. وزارت ارتباطات شبانه روز کار می کند تا خطوط ارتباطی را برقرار کند و اینترنت در روستا و شهر مشکلی نداشته باشند.
زارع‌پور: در ایران چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
زارع‌پور: در ایران چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала