گزارش و تحلیل

زنان صنعتی ایران

© Sputnikایران خودرو
ایران خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
مادر شدن در ایران خودرو
اسپوتنیک - پس از انقلاب صنعتی مشارکت زنان در صنعت افزایش یافت و از آن روز تا کنون زنان سختگیرانه در تلاشند تا موجودیت خود را به عنوان یک نیروی کار صنعتی موثر به اثبات برسانند، سالها زنان در عرصه های مختلف در سرتاسر جهان فعالیت کردند تا امروز شاهد رشد چشمگیر حضور زنان در عرصه های متعدد فعالیت های اجتماعی باشیم .
خانم مریم ساکی، مشغول به کار در معاونت تولید قطعات و مجموعه های گروه صنعتی ایران خودرو در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
در معاونت ما موتور و قطعات پرسی بدنه خودرو تولید می شود، من در حوزه موتور سازی و قطعات پرسی مسئول برنامه ریزی تولید و پایش وضعیت تولید و مقایسه آن با برنامه تولید هستم‌ که به واسطه ی آن وضعیت تحقق برنامه را میسنجیم.
پایش شاخص های کیفی که با اهدافی که برای ما تعیین شده مغایرت نداشته باشد و انحراف کمی داشته باشد از دیگر مسئولیت های مجموعه ی ما است و اگر مغایرتی وجود داشته باشد، برنامه بهبود تعریف میکنیم، علاوه بر این مسئولیت کنترل هر پروژه ای که در مجموعه تعریف میشود از لحاظ زمان بندی و پیشرفت را دارم.
 تی اف ۲۱ ایران خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
گزارش و تحلیل
ایران خودرو، مدیون بانوان
وی افزود:
من از ۲۳ سالگی وارد ایران خودرو شدم و اکنون ۱۷ سال سابقه ی فعالیت در این مجموعه را دارم، من به عنوان یک کارشناس وارد مجموعه ایران خودرو شدم و سمت سازمانی به دست آوردم، تعداد بانوان در مجموعه ایران خودرو در مقایسه با آقایان کم است و این اقتضای یک محیط صنعتی است اما همین تعداد بانوان اکثراً سمت های سازمانی، مدیریتی و پست های بالا دارند که نشان دهنده حضور فعال و موثر آنها است، اکثر بانوان تحصیل کرده بهترین دانشگاه‌ ها هستند و در کارهای نظارتی، کیفیتی، ممیزی و ارزیابی بانوان در مجموعه ایران خودرو نقش پررنگی دارند، من نیز لیسانس مدیریت صنعتی دارم.
خانم مریم ساکی در دوران فعالیت در ایرانخودرو مادر شد و تلاش های خود را در این مسیر اینگونه شرح داد:
من دو فرزند دارم که پس از اشتغال به کار من در ایران خودرو مادر شدم، تمامی مادران ایران خودرو بدون هیچ دغدغه ای از مرخصی زایمان در نظر گرفته شده توسط قانون استفاده کردند و تا هفت سالگی فرزندمان می‌توانستیم از یک ماموریت مرخصی دوساعت استفاده کنیم که دیرتر در محل کار حاضر شویم یا زودتر از محل کارمان خارج شویم تا بتوانیم به فرزندانمان رسیدگی کنیم، مهد کودک ایران خودرو به صورت رایگان در اختیار مادران بود و می‌توانستیم از مهدکودک های بیرون از ایران خودرو استفاده کنیم و کمک هزینه هایی را دریافت کنیم.
در دوران آلودگی هوا و کرونا کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شد، مرخصی چهار ساعته به صورت ماموریت ویژه استفاده می‌شد تا کنار فرزندانمان برای کلاس های آنلاین باشیم، همچنین در دوران کرونا از دورکاری استفاده کردیم و کنار فرزندانمان و خانواده بودیم.
در صورت ابتلا به کرونا از ماموریت ویژه استفاده می کردیم و پکیج های معیشتی و بهداشتی به صورت کمک هزینه در اختیار ما قرار میگرفت، می‌توانم به جرعت بگویم ایران خودرو مانند یک خانواده کنار ما بود.
من به عنوان یک مسئول در ایران خودرو شرایط خاص کاری دارم گاهی ممکن است در ساعتهایی نیاز باشد در مجموعه حضور داشته باشم، بنابراین قطعا پیشرفتهای من بدون همراهی همسرم امکان‌پذیر نبود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала