گزارش و تحلیل

ایران خودرو، مدیون بانوان

© Photo / khodrobank.com تی اف ۲۱ ایران خودرو
 تی اف ۲۱ ایران خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
صادرات دو هزار خودرو به روسیه تا پایان امسال
در اواخر ماه نوامبر، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران، اعلام کرد مسکو و تهران تفاهم‌نامه‌ای برای صادرات خودروی ایران به روسیه به ارزش ۳۰۰میلیون دلار امضا کرده‌اند. وی گفت: ایران‌خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، به دنبال خروج برندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی به بازار روسیه چشم دوخته است. بر اساس اطلاعات آژانس اتواستات روسیه، تا ژوئیه ۲۰۲۲، ۱۰۴۰۰ خودروی ایران خودرو در خیابان‌ها و جاده‌های روسیه وجود داشته است که بیشتر آن‌ها از مدل سمند بوده‌اند.
مهدی خطیبی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در ابن زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
صادرات قطعات خودرو به روسیه شامل دو بخش است، یکی ایران خودرو و سایپا و دیگری بخش خصوصی.
بخش خصوصی ما از مدتها قبل در آنجا(روسیه) فعال بوده و صادرات دارند، اما ما(ایرلن خودرو) در نمایشگاه مسکو با ۲۱ زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو شرکت کردیم و خوشبختانه توسعه بازار خوبی را انجام دادیم به ویژه در حوزه خودروهای سنگین، موتور و قطعات به شدت چشمگیر عمل کردیم.
خودروهای ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2023
گزارش و تحلیل
رشد دو برابری صادرات خودرو ایران به روسیه
وی افزود:
بازار روسیه برای بخش سواری بازاری است که قابلیت ارتقا دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری حدود ۲ هزار دستگاه دنا و تارا به روسیه ارسال کنیم، بخش اول آن ارسال شده و به محض اینکه فاز جدید صادراتی انجام شود آن را اعلام می‌کنیم اما شروع صادرات به روسیه انجام شده.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو پیشرفت های این گروه را مدیون تلاش های بانوان مجموعه دانست و بیان کرد:
اگر امروز ایران خودرو در بحث کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته و در جایگاه بالاتری به نسبت سایر رقبا قرار گرفته قطعاً در این ارتقاء جایگاه همکاران بانوی ما نقش برجسته ای داشتند، در گروه صنعتی ایران خودرو با اینکه جنس کار صنعتی و تولیدی است اکنون بخش های مهم مدیریتی ما از جمله مدیریت عرضه استراتژیک و معاونت ارتباطات را بانوان اداره میکنند، در مرکز تحقیقات نیز همکاران بسیار شاخص خانم داریم.
هشتصد عضو ایران خودرو را بانوان تشکیل می دهد که ۵۰ تن از آنان در سمت های مدیریتی قرار دارند البته که این آمار مربوط به شرکت ایران خودرو است و قطعا در کل گروه ایران خودرو آمار بسیار بالاتر و چشمگیر خواهد بود.
وی تاکید کرد:
من به عنوان مدیرعامل در این عرصه جهت درک صحیح تر از مشکلات بانوان شاغل در مجموعه خود، مشاور امور بانوان دارم و دستور کلی به معاونت منابع انسانی صادر شده تا به شدت بالاتر از ظرفیت های قانونی به بانوان در مجموعه ما توجه شود تا هیچ دغدغه‌ای متوجه همکاران بانوی ما نباشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала