در نتیجه مین گذاری نظامیان اوکراینی در "ایزیوم" چند شهروند غیر نظامی قربانی شدند

© AP Photo / LibkosУкраинские солдаты на своих позициях на линии фронта под Соледаром, Украина
Украинские солдаты на своих позициях на линии фронта под Соледаром, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
یک سازمان حقوق بشری: نظامیان اوکراینی در "ایزیوم" اقدام به مین گذاری کرده اند که در نتیجه آن چند قربانی بین غیر نظامیان وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سازمان بین المللی غیر دولتی Human Rights Watch، نظامیان اوکراینی مین های ضد نفر "لپستوک" را در "ایزیوم" کار گذاری کرده اند که در نتیجه آن 11 شهروند غیر نظامی کشته شده اند.
در سایت این سازمان آمده است: "از قرار معلوم نظامیان اوکراینی به شکل وسیعی دست مین های زمینی را در منطقه ایزیوم کار گذاری کرده اند که دلیل مرگ شهروندان غیر نظامی و خطر دائمی گردیده است".
Министр иностранных дел Украины Дмитрий Кулеба - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
کی یف: 140 تانک به عنوان بخشی از اولین موج کمک دریافت خواهیم کرد
سازمان HRW تحقیقیاتی را در خصوص استفاده از مین های ضد نفر در ایزیوم بین تاریخ 19 سپتامبر لغایت 9 اکتبر صورت داده است که کارکنان این سازمان در این خصوص از بیش از 100 فرد من جمله شاهدان، قربانیان، نیروهای امدادی، پزشکان و نیروهای خط شکن، سوال پرسیده اند.
به گفته پزشکان، حدود 50 نفر از شهروندان غیر نظامی و از جمله پنج کودک در نتیجه انفجار این مین ها مجروح شده اند که به ایشان کمک پزشکی ارائه شده است.
این سازمان حقوقبشری همچنین از کیف خواسته است تا موارد استفاده نظامیان اوکراینی از مین های د نفر "لپستوک" در ایزیوم و حواشی آن را مورد تحقیق قرار دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала