نظامیان اوکراینی برای آموزش استفاده از تانک های انگلیسی وارد این کشور شدند

© AP Photo / Dan Chung/Poolتانک "چلنجر 2"
تانک چلنجر 2  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
وزارت دفاع بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد، نظامیان نیروهای زرهی اوکراین برای یادگیری نحوه کار با تانک‌های چلنجر 2 که لندن قصد دارد به کی یف تحویل دهد، وارد بریتانیا شدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع بریتانیا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: "خدمه تانک های اوکراینی برای شروع آموزش وارد انگلیس شده اند. بریتانیا تانک های چلنجر 2 را به موازات کشورهای دیگر در جهان، در اختیار اوکراین قرار می دهد".
در ژانویه سال جاری، دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد، این کشور 14 تانک چلنجر 2 را در هفته های آینده به اوکراین منتقل خواهد کرد و آموزش نظامیان اوکراینی را برای استفاده از آنها آغاز می کند.
پیش از این روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала