رسانه ها از لابی نظامیان آمریکایی برای انتقال جنگنده به اوکراین خبر دادند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisسقوط جنگنده اف۱۶ در آمریکا + فیلم
سقوط  جنگنده اف۱۶ در آمریکا + فیلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
پولیتیکو: یک گروه نظامی آمریکایی مخفیانه در حال لابی کردن در پنتاگون برای انتقال جنگنده های F-16 به نیروهای مسلح اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو به نقل از منابع می نویسد، گروهی از نمایندگان وزارت دفاع ایالات متحده در حال انجام یک کارزار مخفی در داخل پنتاگون هستند تا رهبری را متقاعد کنند که جت های جنگنده F-16 را به اوکراین منتقل کنند.
این نشریه می‌گوید: گروهی از نمایندگان نظامی با احتیاط پنتاگون را تحت فشار قرار می‌دهند تا با ارسال جت‌های جنگنده F-16 به اوکراین موافقت کند.
در این مقاله آمده است که بحث در وزارت دفاع ایالات متحده در مورد عرضه احتمالی F-16 در حالی که کی‌یف برای یک حمله بهاری برای تصرف مناطق از دست رفته آماده می شود، شتاب بیشتری می گیرد. به گفته طرفین این نشریه، تصمیم نهایی درباره جنگنده ها هنوز گرفته نشده است و مقامات اوکراینی باید دریافت این هواپیماها را بالاترین اولویت خود اعلام کنند.
همانطور که یکی از منابع اشاره کرد، تصمیم گیری در مورد جنگنده ها ممکن است هفته ها طول بکشد، یا در مورد انتقال هواپیما از نیروی هوایی ایالات متحده است یا در مورد صادرات مجدد آنها از کشورهای ثالث.
در عین حال، مقامات ایالات متحده نگران کاهش ذخایر موشک برای سیستم های دفاع هوایی در اختیار نیروهای اوکراینی هستند. اگر زرادخانه آنها تمام شود، اوکراین در برابر هوانوردی روسیه آسیب پذیر خواهد بود و چیزی برای مقاومت نخواهد داشت. در عین حال، به گفته یکی از منابع، جنگنده های مدرن را می توان راه حلی برای این مشکل دانست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала