سازمان ملل: ما خواهان صلح هستیم و ارسال تانک به اوکراین اقدامی در این جهت نمی باشد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2023
اشتراک
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحده در رابطه با اخبار مربوط به ارسال تانک به اوکراین اعلام کرد که ما خواهان صلح می باشیم و این امر اقدامی در این جهت نمی باشد.
استفان دوژاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی زمانی که از وی در خصوص صادرات انبوه تانک به اوکراین سوال شد، اظهار کرد که این سازمان خواهان صلحی عادلانه در تطابق با حقوق بین الملل میباشد و اقداماتی که در حال حاضر صورت می گیرند، حرکتی در این جهت نمی باشند.
خبرنگاری این سوال ر مطرح کرد که دوژاریک مایل است با چه پیامی طرفین درگیری را مورد خطاب قرار دهد تا همزمان با ارسال انبوه تانک به اوکراین از سناریوی بدتر اجتناب شود؟
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
دبیرکل سازمان ملل از آتش بس در اوکراین در کریسمس استقبال کرد
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که را ملت اوکراین یک سناریوی کاملا بد در حال اجرا می باشد. وی اذعان کرد: "ما تصمیم نداریم که هر باری که به اوکراین تسلیحات جدیدی ارسال می شود، اظهار نظر کنیم".
وی تاکید کرد: "آنچه که ما مایل به دیدن آن هستیم – یک صلح عادلانه در چارچوب با منشور ملل متحد و حقوق بی الملل است. اما آنچه ما شاهدش هستیم، ما را به در این جهت سوق نمی دهد".
دوژاریک خاطر نشان کرد: این در حالیست که این امر ما را از ارائه کمک های بشردوستانه متوقف نمی کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала