هیئت داوران بین المللی مسابقه یادبود آندری استنین 2023 اعلام شد

© Sputnik / Grigoriy SisoevФотокорреспондент МИА "Россия сегодня" Алексей Мальгавко, обладатель приза за I место в номинации "Спорт. Одиночные работы" Международного конкурса фотожурналистики имени Андрея Стенина в Москв
Фотокорреспондент МИА Россия сегодня Алексей Мальгавко, обладатель приза за I место в номинации Спорт. Одиночные работы Международного конкурса фотожурналистики имени Андрея Стенина в Москв - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2023
اشتراک
هیئت داوران بین المللی مسابقه آندری استنین برای عکاسان جوان (http://stenincontest.ru) در مسکو اعلام شد. تیم داوری نهمین سال مسابقه شامل کارشناسانی از بزرگترین رسانه های جهان و عکاسان برنده جایزه بود.
به گزارش اسپوتنیک، بخش بین المللی هیئت داوران را لان هونگ گوانگ، معاون بخش عکاسی خبرگزاری دولتی شین هوا جمهوری خلق چین، مهدی بلوریان، عکاس رسمی خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، صفا کاراجان، عکاس ارشد بزرگترین خبرگزاری ترکیه، آنادولو، و خوان کانیته، عکاس مستقل از آرژانتین، که پروژه هایش در سایت های گالری در آمریکای لاتین و اروپا به نمایش گذاشته شده اند، نمایندگی می کنند.
نماینده روسیه در هیئت داوران مسابقه استنین، پاول ولکوف، عکاس، خبرنگار مرکز اطلاعات چند رسانه ای ایزوستیا، مدرس دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو است. پاول همچنین برنده چندین دوره مسابقه استنین در سال های مختلف و صاحب تعدادی جوایز معتبر روسیه و بین المللی در عکاسی است.
لان هونگ گوانگ، معاون بخش عکاسی خبرگزاری شین‌هوا (PRC) گفت : "از دعوت برای عضویت در هیئت داوران مسابقه بین‌المللی عکاسی خبری آندری استنین مفتخر شدم. امسال، عکاسان جوان همچنان به باز کردن چشم اندازهای جدید و تأثیر مثبت بر هنر عکاسی ادامه می دهند. به نظر من، این برای توسعه عکاسی از اهمیت کلیدی برخوردار است و فرصت های جدیدی را به وجود می آورد. بنابراین، بسیار خوشحالم که این مسابقه جوانان بیشتری را به در دست گرفتن دوربین تشویق می کند. کارهای برندگان مسابقه را در سال های گذشته دیده ام، عکس های بسیار زیبایی وجود دارد. طبیعتاً، من مشتاقانه منتظر دیدن آثار جدید و هیجان‌انگیز بسیاری هستم و تأثیر زیبایی‌شناختی و انسانی باورنکردنی عکاسی را برای اعضای هیئت داوران امسال تجربه می‌کنم."
مهدی بلوریان، عکاس رسمی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا بیان کرد: "از حضور در هیئت داوران این مسابقه بسیار خوشحالم. من خودم سال‌هاست مسابقه بین‌المللی عکاسی خبری آندری استنین را دنبال می‌کنم و دوستانم موفق شدند در دوره های مختلف جوایزی کسب کند. رقابت 2023 با سال های گذشته متفاوت خواهد بود. پس از تقریباً سه سال مبارزه با ویروس کرونا، جهان در حال بازگشت به حالت عادی است. امسال، من انتظار دارم دنیای جدید پس از کووید را در آثار متقاضیان ببینم. مسابقه آندری استنین با حمایت از عکاسان جوان این فرصت را به آنها می دهد تا خود رانشان دهند. من بی صبرانه منتظر دیدن عکس های شگفت انگیز از سراسر جهان هستم."
صفا کاراجان، خبرنگار عکاس ارشد خبرگزاری آنادولو (ترکیه) گفت : "خوشحالم که عضوی از هیئت داوران این مسابقه هستم و مشتاقانه منتظر انتخاب فوق‌العاده‌ ترین آثار ارسالی هستم. هر عکس منحصر به فرد است. من مطمئن هستم که در یک مسابقه هیجان انگیز شرکت خواهیم کرد که در آن تیزبین ترین چشم ها و سریع ترین دست ها برنده خواهند شد. من مطمئن هستم که در سال 2023 مسابقه آندری استنین به یک جشن بصری واقعی تبدیل خواهد شد که در عرصه آن موفق ترین عکاسان خبری از سراسر جهان به رقابت خواهند پرداخت. عکاسی در لحظه ای متولد می شود که چشم و قلب با هم عمل می کنند. با آشنایی با آثار مسابقه، می‌توانم درک کنم که عکاسان همکارم دنیا را چگونه می‌بینند."
آثار برندگان مسابقه عکاسی آندری استنین برای اولین بار در ایران به نمایش در می آید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2022
آثار برندگان مسابقه عکاسی آندری استنین برای اولین بار در ایران به نمایش در می آید + عکس
خوآن کانته، عکاس آزاد (آرژانتین) بیان کرد: "شرکت در کار هیئت داوران مسابقه بین المللی عکاسی خبری آندری استنین برای من افتخار و لذت بزرگی است. من بسیار خوشحالم که این فرصت به من داده شد تا به عکاسان جوان کمک کنم تا خود را ثابت کنند. به لطف این مسابقه، آنها می توانند توجه را به خود جلب کنند و استعداد خود را به تمام دنیا اعلام کنند. سال 2022 مملو از رویدادهای درخشان در عرصه سیاست، زندگی عمومی و ورزش بود و همه آنها به تفصیل توسط عکاسان خبری پوشش داده شد. عکس های برجسته و اصلی همیشه به مسابقه آندری استنین ارسال می شود. ما قبلاً به آن عادت کرده‌ایم، بنابراین امیدوارم امسال کارهای بزرگی از عکاسان جوان از سراسر جهان داشته باشیم.
پاول ولکوف، عکاس خبرنگار مرکز چندرسانه ای اطلاعات ایزوستیا گفت: "من از همان ابتدای پیدایش در مسابقه استنین شرکت کردم، مرتباً آثارم را ارسال کردم، جوایزی را کسب کردم. الان به دلیل سنم نمی توانم به عنوان یک شرکت کننده شرکت کنم و نوعی دلتنگی برای آن زمان ها دارم. اما بسیار خوشحالم که می توانم به عنوان عضوی از هیئت داوران در یک ظرفیت جدید با مسابقه در ارتباط باشم. برای من جالب است که مقطعی از کار نویسندگان جوان مدرن را ببینم: موضوعاتی که اکنون عکاسی می کنند، آنچه اکنون برای یک عکاس جوان مرتبط است، چگونه این کار را انجام می دهند. من مشتاقانه منتظر شروع کار هیئت داوران هستم."
در سال 2023، متخصصان عکاسی 18 تا 33 ساله می توانند آثار خود را در وب سایت مسابقه به زبان های روسی (http://stenincontest.ru)، انگلیسی (https://stenincontest.com) و چینی (https://cn.stenincontest.com) ارسال کنند.
تعداد نامزدها و دسته ها در سال 2023 بدون تغییر باقی ماند: چهار نامزد - اخبار برتر، ورزش، سیاره من و پرتره. قهرمان زمان ما" و دو دسته - "اثر تک" و "مجموعه". در هر یک از نامزدها می توانند یک اثر و یک مجموعه ارسال کنند. پیشنهادها تا 28 فوریه 2023 ساعت 23:59 به وقت مسکو پذیرفته می شوند.
صندوق جایزه مسابقه در سال 2023 برای مقام های اول، دوم و سوم در هر رشته 125، 100 و 75 هزار روبل خواهد بود. برنده بالاترین جایزه مسابقه استنین - جایزه بزرگ - 700 هزار روبل دریافت می کند.
نهمین مسابقه به یاد آندری استنین همچنین سنت تورهای نمایشگاهی برندگان خود را در شهرهای روسیه و خارجی حفظ می کند. نمایش جاده به عکاسان جوان فرصتی می دهد تا کار خود را به مخاطبان در سراسر جهان نشان دهند و توجه را به مهم ترین مشکلات و چالش های زمان ما جلب کنند. جغرافیای نمایشگاه های این مسابقه از زمان راه اندازی آن در سال 2014 تاکنون بیش از چهل شهر در اروپا، آسیا، آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه را متحد کرده است.
مسابقه بین المللی عکاسی خبری آندری استنین در سال 2022 با حمایت رسانه های بزرگ روسیه و بین المللی، خبرگزاری ها و جامعه عکاسها برگزار شد. هلدینگ اطلاعات پان عرب تلویزیون المیادین و کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در چندین رشته شرکای آن شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала