آثار برندگان مسابقه عکاسی آندری استنین برای اولین بار در ایران به نمایش در می آید + عکس

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر آثار برندگان مسابقه عکاسی آندری استنین برای اولین بار در ایران به نمایش در می آید
آثار برندگان مسابقه عکاسی آندری استنین برای اولین بار در ایران به نمایش در می آید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2022
اشتراک
نمایشگاهی از آثار منتخب برندگان مسابقه بین المللی عکاسی خبری آندری استنین 2021 امروز شنبه در نگارخانه کوثر تهران افتتاح شد.
به گزارش اسپوتنیک، مبتکر برگزاری نمایشگاه همراه با مدیریت مسابقه استنین صدا و سیمای ایران است. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سید مرتضی اصغری، مدیر کل همکاری های بین المللی صدا و سیما ایران، واسیلی پوشکوف مدیر همکاری های بین المللی گروه رسانه ای "روسیا سگودنیا" (Rossiya Segodnya) و ایوان زاخاروف، رئیس بخش کشورهای خاورمیانه و خاور نزدیک گروه رسانه ای "روسیه سگودنیا" برگزار شد.
این اولین بازدید از ایران از زمان آغاز به کار مسابقه استین در دسامبر 2014 است. این نمایشگاه تا 2 دسامبر پذیرای بازدیدکنندگان است، ورود به نمایشگاه رایگان است.
سید مرتضی اصغری، مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی صدا و سیما، ضمن خیرمقدم به مهمانان این مراسم در نگارخانه هنر، تاکید کرد: افتتاح نمایشگاه برندگان مسابقه آندری استنین در تهران، گام دلنشین دیگری است که روسیه و تهران را از نظر فرهنگی هم به یکدیگر نزدیک ترمی کند."
واسیلی پوشکوف، مدیر همکاری‌های بین‌المللی گروه رسانه‌ای"روسیا سگودنیا" خاطرنشان کرد: سرانجام پس از سال‌ها موفق شدیم اولین نمایشگاه برندگان مسابقه آندری استنین را در تهران "و نه فقط در تهران، بلکه در دفتر مرکزی شرکت صدا و سیما ایران، افتتاح کنیم که ما از این بابت از همکاران ایرانی خود بی نهایت سپاسگزاریم. من واقعا امیدوارم که مخاطبان محلی آثار این مسابقه عکاسی را مورد ارزیابی شایسته قراردهند."
30 عکس نمایشگاهی در پایتخت ایران شامل عکس های گرفته شده از سوی خبرنگاران از ایران، ترکیه، چین، روسیه، آلمان، اسپانیا و سایر کشورها است. این نمایشگاه همچنین شامل آثاری است که برنده جایزه بزرگ مسابقه استنین 2021 شدند: یک مجموعه عکاسی از ماریا گلمن عکاس سن پترزبورگی تحت عنوان "M + T" و یک عکس از یک خبرنگاری از ترکیه به نام شبنم کوشکون تحت عنوان "خطری جدید برای دنیای زیر آبی: زباله های کووید 19".
مسابقه بین المللی عکس مطبوعاتی آندری استنین، برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آندری استنین، روزنامه نگار و عکاس خبرگزاری "روسیا سگودنیا" برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقه حمایت و معرفی عکاسان جوان و کمک به آنان در رسیدن به کمال حرفه ای و همچنین بالا بردن اطلاعات عموم مردم راجع به عکاسی مطبوعاتی می‌باشد.
آندری استنین 6 اگوست 2014 در نتیجه اصابت چند گلوله نیروهای امنیتی اوکراین در نزدیکی شهر "اسنیژنوی" در منطقه دونباس درگذشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала