گزارش و تحلیل

خشم شهروندان آمریکایی از ارسال تانک و کمک های نظامی به اوکراین

© Photo / 6º Regimento de Cavalaria Blindadoتانک Leopard
تانک Leopard  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
خوانندگان سایت آمریکایی Breitbart از بیانیه بربوک وزیر خارجه آلمان در مورد تانک های لئوپارد-2 لهستانی برای اوکراین انتقاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه بریتبارت آمریکا، گزارش های هفته گذشته حاکی از آن بود که آلمان با ارسال تانک به اوکراین موافقت خواهد کرد اگر ایالات متحده نیز همین کار را انجام دهد. اما واشنگتن اعلام کرد که تحویل تانک های آبرامز به اوکراین غیرواقعی است و به مشکلاتی در آموزش خدمه و سرویس این تجهیزات اشاره کرد.
روز جمعه، زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که غرب "جایگزینی" جز تحویل تانک‌های سنگین به کی یف ندارد.
روز شنبه وزرای خارجه سه کشور بالتیک با صدور بیانیه ای مشترک از آلمان خواستند فورا تانک های لئوپارد2 را به اوکراین تحویل دهد. و لهستان اعلام کرده است که آماده تحویل 14 دستگاه از این تانک ها به کی یف است، اما نخست وزیر "ماتئوش موراویتسکی" گفت که منتظر "بیانیه روشن" از برلین است که آیا کشورهایی که این تانک ها را در اختیار دارند، می توانند لئوپارد ها را به کی یف منتقل کنند یا خیر. او گفت: "مردم بی گناه هر روز در آنجا می میرند."
روز یکشنبه، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت که اگر ورشو برای ارسال تانک‌های لئوپارد2 ساخت آلمان به اوکراین درخواست مجوز کند، برلین آماده است چنین مجوزی را به لهستان بدهد.
بوربوک پس از نشست سران فرانسه و آلمان در پاریس به تلویزیون LCI گفت: "ما می دانیم که این تانک ها چقدر مهم هستند."
آنجی دودا، رئیس جمهور لهستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
رئیس جمهور لهستان به اوکراین قول ارسال یک گروهان از تانک های لئوپارد را داد
خوانندگان نیز به نوبه خود واکنش های متفاوتی به این صحبت ها داشتند:
Svico61, blesstheRussians نوشت:" و هزار تانکی که اوکراینی ها در ابتدا داشتند و همچنین صدها خودروی زرهی ارسال شده به ناتو در بهار و تابستان چه شد؟ من فکر می کردم "زلنسکی دیوانه" در مبارزات پیروزمندانه خود علیه "پوتین بد"، هزاران تانک مزخرف روسی را نابود می کند".
Captain Curmudgeon نیز نوشت:" بله، اوکراینی‌ها همیشه برنده می‌شوند تا زمانی که پول مالیات‌دهندگان آمریکایی بیشتری برای آنها ارسال شود. اما نمی دانم چرا در آستانه شکست قرار دارند".
Field Dog نیز گفت:" اگر اوکراین 500 یا حتی تعداد بیشتری تانک لئوپارد دریافت نکند و خدمه لهستانی یا آلمانی پشت اهرم ها ننشینند، روس ها این تانک ها را نابود خواهند کرد".
Ben Bache نیز نوشت:" آلمان، لهستان و اوکراین تاریخ شومی از جنایات مشترک دارند. در "بابی یار"، نازی های اوکراین یهودیان را کشتند و در گورهای دسته جمعی دفن کردند. اوکراینی ها برای خدمت به عنوان نگهبان در اردوگاه های کار اجباری آشویتس به لهستان رفتند. آنها خشن ترین نگهبانان بودند. و امروز ایالات متحده با این نازی ها وارد اتحاد شده است."
ImaObserver اضافه کرد:" و ایالات متحده در پناه جورج سوروس، همکار نازی هاست که به یهودیان خودش خیانت کرده است. اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه او آنها را به نازی ها لو داده و از این کار سود خوبی برده است".
МТК نوشت" پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، "جورجی پیر" شعبه ای از بنیاد رنسانس در اوکراین افتتاح کرد. علاوه بر این، دستان او واقعاً آغشته به خون است، زیرا در سازماندهی کودتای سال 2014 در اوکراین نقش داشته است. در واقع، زلنسکی از دست نشاندگان سوروس است".
Rich گفت:" برخی این کار را به منظور غنی سازی مجتمع های نظامی – صنعتی خود، تضعیف اروپا و احتمالاً نابودی روسیه انجام می دهند. و اوکراین فقط یک ابزار است".
Svico61, bless the Russians نوشت:" بیش از هزار جوان لهستانی در این درگیری بی معنی جان باختند..."
Mydogrules افزود:" لهستانی ها، روس ها یا اوکراینی ها - برای جهان گرایان همه آنها هیچ ارزشی ندارند".
NotoriousP نیز نوشت:" آلمان، لهستان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا می توانند آنچه را که می خواهند انجام دهند. و آمریکا باید کمک مالی به درگیری بایدن را متوقف کند. واشنگتن تاکنون بیش از صد میلیارد دلار را هدر داده و اکنون از سقف بدهی شکایت دارد. کنگره تحت رهبری جمهوری خواهان باید از هدر دادن پول ما برای چیزهایی که به نفع آمریکا نیست دست بردارد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала