- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تانک‌های غربی وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
زلنسکی: حتی اگر یک کشور هم تصمیم بگیرد که 10 یا 20یا 50 تانک به ما بدهد، این مشکل ما را حل نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که وقتی ارتش روسیه که هزار تانک دارد با ما می جنگد، حتی اگر یک کشور هم تصمیم بگیرد که 10 یا 20، 50 تانک به ما بدهد، این مشکل ما را حل نمی کند.
به گفته وی، ارسال مهمات جنگی غربی فقط برای تشویق نیروهای اوکراین است.
شایان ذکر است که مقامات کی‌یف ماههاست خواستار تخصیص خودروهای زرهی به نیروهای اوکراین برای عملیات تهاجمی هستند. بریتانیا قول چلنجر 2 خود را به اوکراین داده بود، در حالی که واشنگتن گفت که دلیلی برای انتقال تانک های "آبرامز" وجود ندارد.
همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بارها تاکید کرده است، روسیه هرگز از مذاکره با اوکراین خودداری نکرده است، اما مقامات کی‌یف مذاکرات را برای خود ممنوع کرده اند. به گفته رئیس جمهور، مسکو به دنبال ادامه درگیری اوکراین نیست، بلکه به دنبال پایان دادن به آن است. و این در حالی است که کشورهای غربی به طور فزاینده ای سعی در آن دارند که این درگیری هرچه بیشتر ادامه یابد و از اینرو به پمپاژ سلاح در اوکراین و آموزش جنگجویان در اراضی خود می پردازند.
Танк Леопард AS1 на учениях в Австралии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2023
آلمان از انتقال تانک های لئوپارد به اوکراین خودداری کرد
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفتی نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала